Gå til innhold

Når barnet hikker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjenner du det når barnet hikker ? Tidligere har jeg kjent det direkte i mageområdet. Men de siste 2-3 dagene kjenner jeg det mer i underlivet. Dvs at jeg nesten føler det som jeg sitter på barnet når det hikker. Kan dette være en indikasjon på at barnet forbereder seg og at det ikke er lenge til fødsel ?? Kanskje det kjennes på denne måten når hodet har festet seg ?? Andre med erfaringer / tanker rundt dette ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min baby ligger på den mest vanlige/gunstige måten. Med hodet ned (og festet :)) ryggen oppover venstre side, rompa opp og beina ut til høgre side (sett fra min side). Når den hikker kjenner jeg det ganske langt nede i magen på venstre side (der ryggen ligger).

Det er jo somregel ryggen/magen som beveger seg når man hikker..

Det er som små spark, langt inne i magen, raske regelmessige jump :)

Om det har noe med forbredelse å gjøre vet jeg ikke.. Eneste jeg vet er at jo mer man grubler på slike ting jo lenger går det :) Jeg har forventet å vokne 3 netter på rad nå, men neida.. Ingenting skjer! :)

Skrevet

Min baby ligger på samme måte.. Men vet ikke om hodet er festet.. Men føler nesten å merke det mer og mer i underlivet når hun hikker.. hehe.. Håper ikke hun "hikker seg ut " hehe..

Skal på kontroll på sykehuset tirsdag så får smøre meg med litt tålmodighet og høre med jordmor og fødselslege da :-) Har enda noen uker til termin, men stor sannsynlighet for at jeg føder snart.. Er så veldig veldig spent.. Ser sånn fram til å møte denne tulla :-)

Skrevet

er i uke 36 i morgen og min lille tulle hikker ofte!!, minst 3 ganger daglig, og jeg kjenner det også på min venstre side helt nede på magen. vet ikke om hodet har festet seg, men har kjent hikkingen på samme sted hver gang. Håper på at hun har festet seg da, Får begynner å bli fryktelig utolmodig her:)

Skrevet

Min ligger i seteleie med bena opp til venstre og hodet opp til høyre - og jeg kjenner hikket langt nede i underlivet og har kjent det på samme sted hele tiden. Tror det er tilfeldig hvor en kjenner hikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...