ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Hei;-) Lurer på hvilke smertestillende jeg kan spise? Har veldi vondt i hoftene mine...Farlig å spise 2 paralgin pr dag? Spiser paracet åsså,men funker ik så bra. Er 11+2 på vei...
Svale <3 Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Paralgin forte? Står det ikke noe om det i pakningsvedlegget?
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Du kan fint bruke Paralgin Forte under graviditet i vanlige doser. Men midler som Ibux man bør unngå. Dette her hentet fra legemiddelomtalen for Paralgin Forte på felleskatalogen.no: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Data fra gravide kvinner som har brukt preparatet indikerer ikke skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Ved langvarig behandling av moren ved graviditet er det sett neonatal abstinens. Det er sett neonatal respirasjonsdepresjon ved bruk av kodein ved fødsler.
<3 mine søte små<3 Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 jeg ville forhørt meg med fastlegen... bare for å være på den sikre siden.. da jeg fikk ryggsm. pga en vridning i uke 14, fikk jeg bedskjed om a bare ta paracet.... hvis ikke legen er ledig, ring legevakten:)
ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 14. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2008 Tusen takk førr svar:-) Har snakket med fastlegen,han sa jeg kunne spise det i normale doser. Men hører så mye annet fra andre...
ninni79 Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Paralgin forte innholder kodein, et stoff som omdannes til morfin. jeg ville tenkte meg godt om før jeg puttet i meg den type smertestillende under graviditet!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Skjønner skepsisen til deg over her, men Paralgin Forte har ikke vist skadelige effekter, i motsetning til f.eks. Ibux som mange oppfatter som ufarlig siden det kan kjøpes reseptfritt. Så har man sterke smerter, er Paralgin Forte anbefalt. Ibux, Voltaren; Naproxen etc skal absolutt unngås.
ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 15. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. september 2008 Føl mæ litt roligere nå. Takk førr alle svar!;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå