Gå til innhold

Er jeg er vanskelig nabo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I august flyttet det inn en singel fyr i slutten av 20-årene. Han bor vegg i vegg med oss i en gammel bygård - og det er dårlig isolert.

Han spiller høy musikk hele dagen. Vet at det ikke skal være stille før klokken 23 i helgene, men i dag spilte han så høyt at alt klirra inne hos oss. Vi hørte ikke tv eller radio. Langt mindre kunne ungene kose seg med PS2, det dunket så jævlig fra naboen. Naboen hadde fest i tillegg, så det ristet inne hos oss når de dansa og hoppa og gudene vet hva. De hyla og ropte og skråla... Ungene ble irriterte og sa at noen burde si i fra til han "diskofyren".

Kan man klage selv om det er på dagtid? Litt dunk-dunk er greit, men når det blir sånn at man må selv må skru tv'n på høyt for å i det hele tatt høre barnetv, da er det vel litt drøyt?

Er vi sure naboer? Hadde dere funnet dere i dette, eller ville dere også vurdert å klage dette til styret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan reglene er, men jeg hadde nok ikke akseptert dette. Høres helt uholdbart ut. Er dette noe han pleier å gjøre?

Skrevet

Hadde aldri tolerert det. vi hadde noen sånne naboer. jeg ringte politiet som var innom å ba dem roe seg.. dette var etter klokka elleve.. å musikken ble bare høyere og høyere..

da ble jeg trua med bank hehe..

en skal jo uansett ta hensyn.. dere skal jo kunne trives selvom det er en drittunge på sia..

få tak i nr til foreldrene hans å fortell at han ikke er voksen nok til å bo hjemmefra hehehehhe .. neida. bare tuller..

Skrevet

Du kan jo begynne med å si ifra på en pen, ikke sur-nabokjerring-måte og se om det hjelper. Er jo hyggelig å kunne ha et normalt forhold til han videre. Kan jo tenkes han ikke er klar over hvor lytt det er.

Skrevet

Jeg føler mmed deg, du er IKKE vanskelig.

Hilsen også en som bor i gammel bygård med guttekollektiv over oss &

Skrevet

Jeg ville banket på, bedt ham ha musikken så høyt som han pleier, tatt han med inn i egen leilighet og bedt ham høre hvordan det høres ut derfra. Så hadde jeg spurt om han hadde et forslag til hvordan få det levelig for begge parter.

Men jeg er helt klart en vanskelig nabo. Jeg mener det krever litt fra begge parter når man skal bo så tett innpå hverandre som man gjør i leiligheter. Så jeg klager dersom naboer forringer vår hverdag. Og så passer jeg på at vi ikke er til belastning for naboene også.

Skrevet

Det står vel i de fleste husregler at man ikke skal sjenere andre. Finn frem husreglene og hvis du finner et slikt punkt sender du en klage til styret hvor du refererer til dette punktet.

Skrevet

FØLER VIRKELIG MED DEG!!!!

Vi har det på samme måte,vi bor i blokk! Det er en ung jente som spiller dunk-dunk musikk vegg i vegg med soverommet!Det høres faktisk ut i stuen,så det nytter ikke legge seg på stua for å sove heller! Hun har noen ganger spilt hele natten,så vi har sovnet til det ( når det går ann),og våknet til det.. Vi har klaget fire ganger til styret,etter første gang var vi på møte med faren og styrelederen.. Da ble vi enige om at vi skulle ringe han hver gang ho spilte høyt på nattan (!). Det gjorde vi,men hjalp ikke.. Mail til lederen igjen,og igjen og igjen.. Nå sist tok vi en lydsjekk i leiligheten vår,han ringte datteren med en gang han hørte hvordan det var.. Så ho skrudde ned ganske så mye,men likevel hørte vi det! Til slutt ble vi enige,nok en gang om at vi skulle ringe! Etter den sjekken har jeg ringt han tre ganger,den ene gangen var klokka halv fem på nattan.. Da ba han ho skru ned musikken,men jeg ba han skru den av,så det hjalp lite! Ho har et STORT anlegg der inne! Vi er så fortvila,vi vurderer å flytte! Vi har gitt opp vi.. Nå spiller ho faktisk i skrivende stund,nå har ho to minutter på seg.. Men det er å håpe for mye! Åh,godt å få ut frustrasjonen!

Skrevet

Om du bor i en blokk som jeg bor i så har vel du sikringsskapet på gangen? Og samme nøkkel passer til alle sikringsskap?

Jeg ville vært så frekk at jeg hadde nappa ut sikringen hennes hver gang musikken plagde meg.

Skrevet

Ja,men da blir det vel bråk tenker jeg.Liker ikke sånt,han er litt ufin! Har seg også sånn at faren er en kamerat av styrelederen, så det er vel derfor at ingenting blir gjort.. Jeg juger ikke hvis jeg sier at jeg har ringt de tjue ganger på ett år, pluss fire klager til leder,pluss ett møte og en lydsjekk! Når ting ikke har skjedd på den tiden der,ja da tror jeg nok at vi ikke har så mye valg,vi må flytte. Litt dumt at vi ikke får flyttet før neste høst da! Grrr.. Ja ja,nå syter jeg veldig her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...