lillesøster skal bli storesøster Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Jeg har i utgangspunktet tenkt å gjøre dette helt alene, om jeg ikke finner en annen løsning, dvs et ferdig hus jeg bare kan flytte hit uten at det koster meg for mye. Jeg skal jo ikke ha et stort hus, men et skur som jeg kan ha alle barbie- tingene mine (8-10 esker) og andre leker jeg ikke har lyst til å kaste fra jeg var liten. Er meningen at lillemor skal få barbiene mine etterhvert, men hun er for liten ennå. Alt dette står nå på loftet hos mamma, vi har ikke oppbevaringsplass hos oss nå,er derfor jeg må bygge det. Mamma tenker nemlig på å flytte, hun venter bare på at jeg skal "tømme" loftet. Jeg vil jo lage dette huset mitt ganske stort slik at lillemor kan bruke det som lekestue, men at jeg også kan oppbevare ting utenfor hennes rekkevidde. Jeg har aldri noengang bygget noe(utenom lego), men jeg har tenkt å gå på oppgaven med godt mot. Har funnet ut hvilken bok jeg må låne på biblioteket, den heter "arbeidsinstruksjoner i tømrerfaget" Men jeg tror ikke jeg kommer til å ta fatt på oppgaven før til våren, kanskje det dukker opp et ferdig hus til meg i mellomtiden.
Gjest Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Kanskje du kan finne noe her du kan bruke? Disse bygges veldig enkelt etter lafteprinsippet. Det krever ingen forkunskap for å bygge dem, og de er såpass solide at de vil holde i mange år (med rett vedlikehold selvfølgelig) Vet at både Maxbo og Monter forhandler disse. ) Lykke til
Gjest Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Herrefred... linken ja... http://www.rkc.no/produkter.html?mcid=5&ebiz_pcategory.cid=30&ebiz_pcategory.cnr=3010
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 14. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2008 Jeg har tenkt på det, men de lekehusene blir for små. Er jo ikke bare et lekehus jeg vil ha, men også noe som er så annvendelig at kan brukes som oppbevaring både nå og når ungene er vokst i fra det. Trenger en plass å oppbevare ting utenfor barnas rekkevidde. De anneksene kunne vært noe, men disse ble igjen veldig dyre når jeg kom opp i den størrelsen jeg vil ha/trenger. Jeg har funnet et hytte på den størrelsen jeg vil ha, det er en camping hytte fra 70 tallet, men de jeg har vært å sett på i dag har ikke vært vedlikeholt siden 70-80 tallet, og vinduet har vært knust veldig lenge, så både vegg og gulv er sannsynligvis råtne. Vet ikke nøyaktig størrelsen på den, men innvendig mål er kanskje 2x3 m.
Gjest Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Så du på anneksene de hadde der da? http://www.rkc.no/produkter.html?mcid=5&ebiz_pcategory.cid=32&ebiz_pcategory.cnr=3020 De er jo endel større....
Gjest Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 hehe... Jada... hjelper ¨lese hele svaret... ;o) Har sett at de stadig vekk selger brukte hytter og slikt uten tomt.... Sikkert lurt å følge med på finn.no.... Kanskje du kan kikke inne på gjordetselv.no der kan du finne noen tips kanskje...?... Vi har forresten bygd en bod som er sånn ca 2,5 x 3 meter. Tror den kostet oss sånn ca 10tusen. (vi bruker den til hageting) (Måtte bygges ganske så solid for det er stooore snømengder her om vinteren...) Den var enkel å bygge. Vi bygde veggelementer komplett og løftet de på plass. Samme gjorde vi med taksperrer. Det vanskeligste var visst døren. Samboeren ville ikke ha ferdigdør så han bygde døren selv.... Den har dog ingen vinduer eller andre ting som gjør byggingen mer komplisert. Veldig fornøyd med den ja.... Uansett... Lykke til med byggeprosjektet.... )
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 14. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2008 Hehe;) Skal se hva jeg finner, om jeg ikke har funnet noe før våren starter jeg på mitt første(og kanskje eneste) byggeprosjekt. Er store snømengder her og. Vet om hytter som er på en tidligere campingplass og, har ikke undersøkt om de er til salgs, og evt pris, men skal kanskje sjekke det. Men de er vel sannsynligvis heller ikke vedlikeholt på endel år. Samboern min er forøvrig veldig flink å bygge og snekre, men dette vil jeg liksom skal være mitt prosjekt, på samme måte som at jeg ikke spurte svigermor om hjelp når jeg lagde jordbærland(hun har hatt bygdas største jordbærland). Jeg er bare litt spesiell;) Men ang finn.no, det er jo ikke ubegrenset hvor langt jeg kan frakte ei hytte og det blir jo utrolig dyrt om den må fraktes langt. Jeg tror jeg sjekker litt i nærområdet først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå