babyfrøken *mamma* Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Var dere like deres mor når det gjaldt å gå på overtid eller få før? Og var svangerskapet deres likt sånn forøvrig? Både mormor og mamma gikk over tiden, ca 2uker, det bare fikser ikke jeg tanken på... Mamma og jeg har HELT ulike svangerskap så langt, så jeg håper i det lengste at det betyr at babyen her kanskje kan komme litt før ;o) Veldig nysgjerrig på andres erfaringer!
TeBax Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Moren min fikk meg på termindagen, og hun kom inn på sykekhuset i 12-13 tiden på dagen og jeg var ute 18.35 samme dag. jeg gikk 4 dager over med min datter og jeg kom inn på sykehuset i 02.30 tiden på natta og hun var ute 08.06. Det skal bli spennende å se hvordan fødselen min blir neste måned
Gjest Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 mamma ble satt igang 14 dager på overtid.. jeg fikk tre uker før. mamma hadde jævli fødsel jeg hadde drømme fødsel akkurat svangerskapet vet jeg ikke hvordan hun hadde det.
Nina-med passasjer Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 ikke likt... jeg hadde en del kynnere hele tia..og jeg fikk 2 uker før tia.. Mamma gikk over tiden...jeg hadde kjapp fødsel og mamma treg...så jeg tror ikke det er noe sammenheng.
Gjest Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Mamma gikk overtid med alle tre barna sine, ble satt igang med to. Med dette var jo på 70-tallet slik at termindato var jo ikke helt presis... Jeg gikk fire dager overtid. Svangerskapene våre var ganske like, bortsett fra at hun fikk svangerskapsforgiftning. Jeg var helt sikker på at jeg skulle gå overtid pga moren min, og det stemte jo også da---- men.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 ikke likt, verken svangerskap, fødsel eller barseltid
Fire småtroll Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Mamma fikk alle sine fire før termin, jeg har også fått alle mine tre før termin, så der er det ganske likt... Svangerskapene har vært ganske forskjellige, mamma sleit med ekstrem kvalme og spydde store deler av svangerskapet. Jeg har ikke spydd en eneste gang, men jeg sliter med bekkenet, noe mamma ikke gjorde. Fødslene har vært tøffe for oss begge, det har med å gjøre at det ligger til familien med store barn. Vi er ikke så store selv, så da er det tøfft å presse ut unger på nærmere 5 kg.. Ingen av oss har hatt en eneste normal fødsel, det har vært sugekopper, tenger, hastesnitt osv..
babyfrøken *mamma* Skrevet 14. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2008 VELDIG godt å se at så mange ikke har vært like... Jeg er så fryktelig redd for at noe galt skal skje med babyen vår at bare tanken på å gå overtid gjør meg helt på gråten. Er 33+2 idag, og babyen er estimert til å være 17% over gjennomsnittet i uke 31; altså ca 4,1kg ved termin... Jeg er bare 158 cm, så jeg får helt hetta ved tanken... Tror jeg skal ringe føden en dag til uka og be om en samtale...kanskje lurt å få roet med ned litt... Takk for svar!
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Vi er 5 søsken, 3 jenter og 2 brødre! Mamma gikk 2 uker på overtid med alle 5! min søster fødte 12 dager FØR termin med begge sine, min andre søster fødte 6 uker FØR termi (tvillinger) og jeg fødte 5 dager FØR termin;) så her er det ingen som har tatt etter mamma;) Selv så fødte jeg på 4 timer, noe som er raskt til å være første fødsel. selv hadde mamma lange fødsler. ene søsteren min lå i 20 timer med første mann og 2 timer med andre mann, min søster med tvilliger, ble satt i gang og begge jentene var ute på under 5 timer. selv var jeg en del dårlig under hele svangerskpet mn mine søstre knappt nok spydde en eneste gang. mamma var dårlig med oss jentene men frisk som en frisk med gutta;)
Gjest Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Tror ikke det er noe vits i å bekymre seg, en fødsel er vanskelig å forberede seg på! Kan bare si at jeg gikk overtid (nevnt ovenfor) og fødte ei datter på akkurat 4 kg (min første). Selv om hun var 4 kg hadde jeg en veldig lett og fantastisk fødsel og det uten noen form for smertestillende. Fire kg er faktisk ganske normalt i dag.
Mamsen87 :) Skrevet 14. september 2008 #11 Skrevet 14. september 2008 Mamma gikk 14 dager over tida begge gangene. Jeg gikk 5 dager over tida. Svangerskapet hennes vet jeg ikke så mye om, men ho hadde dilla på isbiter, akkurat som jeg har;)
Plutselig_gravid Skrevet 14. september 2008 #12 Skrevet 14. september 2008 Jeg gikk 18-19 dager over tiden. Hadde jævlig fødsel. Mamma gikk 3 uker over tiden med alle 4 og hadde jævlige fødsler.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 14. september 2008 #13 Skrevet 14. september 2008 Mamma fikk sine før og på termin, og hun hadde raske fødsler. Jeg fikk 1 uke før og hadde rask fødsel.
suski22.12.08 Skrevet 14. september 2008 #14 Skrevet 14. september 2008 Mammas første fødsel var HELT lik min nesten (riesvekkelse som endte i vakumforløsning), så jeg skjelver ved tanken på hennes neste (som forøvrig var meg). ----------------50 timer med rier. Gulp.... Glad de ikke lar gravide gå sånn lenger, mamma fødte på en sånn privat fødestue i innlandet...
Mamma Mim Skrevet 14. september 2008 #15 Skrevet 14. september 2008 Mamma har gått over tiden, ca 12 dager, både på meg og lillesøster. Min søster ble satt igang på første, fikk 16 dager etter termin, og andre kom av seg selv 12-13 dager over termin.. Mens jeg fødte på termin:)
Frolic Skrevet 14. september 2008 #16 Skrevet 14. september 2008 Min mor gikk 3 1/2 uke over med meg og broren min ble født på termin, men hun ble satt igang begge ganger. Jeg fødte 8 uker prematurt, og det er jeg den eneste i hele slekten som har gjordt! Det eneste som var likt var at vi var like plaget med bekkenløsning...
Mayken Skrevet 15. september 2008 #17 Skrevet 15. september 2008 Har hatt veldig like svangerskap. Mamma slet med ekstrem svangerskapskvalme med alle 3. Og jeg har slitt med det i begge mine svangerskap hittil. Jeg sliter med bekkenet i tillegg, det gjorde ikke mamma. Hun har fått alle sine barn før termin, snuppa mi kom ei uke over. Mamma hadde ganske lang men problemfri fødsel med meg, og de to andre gikk veldig greit. Jeg hadde en fødsel på ca 11 timer fra første rie med datteren min, men var litt komplikasjoner så endte med vakumforløsning, håper neste fødsel går bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå