Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Satt akkurat nå og tittet ned på magen min. Kan så vidt skimte at den brune streken har så vidt begynt å vise seg. Jeg er 35 uker i morgen. Var ikke dette sent?? Er veldig svak, og kun fra navlen og opp.., og kan kun skimte den helt øverst. Hadde denne med de to andre, med gutten hadde jeg vel over hele magen mens med jenta bare fra navlen og opp, eller var det navlen og ned?? Nå husker jeg ikke, men bare halve. Men mener å huske at den kom mye tidligere.. Hos dere da??
mamarama og lille banan Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 hos meg kom den når jeg var 20 og noen uker på vei. da gikk den fra navlen og ned. nå de siste dagene har jeg oppdaget at den har begynt å gå over navlen ca. 5 cm over.
verysoon Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Jeg er i uke 33 og har ennå ikke sett antydning til noen strek eller strekkmerker..håper jeg slipper unna;)
Popelko Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 fikk fra navelen og ned når jeg var i uke 13, og nå i det siste har jeg sett at den har kommet over navelen også, er 31 uker i morgen...hvorfor får vi den egentlig ?
verysoon Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Tror det er hormonforandringene som fører til økt pigmentering, rett og slett. Stripen har vel egentlig ingen funksjon. Noen mener den forteller om babyens kjønn, stopper stripen før navlen = jente og går stripen gjennom navlen = gutt. Men ville ikke tatt det for god fisk, mange det ikke stemmer for!
ChellBell - har født! Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Jeg har hørt at det kommer når magemusklene deler seg. Når streken kommer, hvor synelig den er, om den går både under og over navel varierer litt stor mage en får, om den har vært strukket før (tidigere svangerskap), hvor store magemuskler en har fra før av osv..
babygullz <3 vilde Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 jeg har begynt sååååvidt å få den brune streken helst underst på magen.. den er sååå svak at jeg må virkelig studere nøye for å finne den.. er 37 fullgåtte på tirsdag jeg..
Girlygirl83 Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 La merke til i går at jeg hadde begynt å få den fra navlen og ned. Er i uke 33...
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Jeg er 38 fullgåtte uker idag, og har hatt den brune streken i veldig mange uker allerede. Den strekker seg helt fra under navlen til helt opp hvor magen "stopper" opp ved ribbeina. Så min er veldig fremtredende...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Jeg har hatt denne streken lenge, før sommern en gang tror jeg, og den er ganske så synlig- går fra under navelen og helt opp til litt under puppene... (og jeg venter jente:) Har også begynt å få litt mørkere farge i området rundt selve navelen.. Er bare 34 uker på vei nå, så hvordan dette skal ende vet jeg ei, blir ikke pent tror jeg, hehe.. D er vel hormonelt betinget tror jeg, og den økte hårveksten i stripen under navelen skyldes visst at den store mengden kvinnelige kjønnshormoner under sv.skapet, brytes ned til testosteron- og at man derfor får d "mannlige" trekket m litt hår opp til navelen... Digg;)
Gjest Skrevet 14. september 2008 #11 Skrevet 14. september 2008 Jeg begynte å se antydning til streken i uke 10-11 allerede. Ble bare sterker og sterker etterhvert som ukene gikk. Den var bare fra navlen og ned først, men de siste par ukene ser jeg antydning over navelen også. Er 28 uker på vei.
marioo Skrevet 14. september 2008 #12 Skrevet 14. september 2008 jeg har en kraftig brun strek som går over hele magen. der har den vært siden....ja....tidlig! jeg venter gutt og er nå i uke 35:)
Nesta_L med guttebebis Skrevet 14. september 2008 #13 Skrevet 14. september 2008 Jeg er 36+0 og har en mørk, men tynn, strek over hele magen. Har hatt den siden uke 20 eller noe tror jeg.. Heldigvis ikke noe økt hårvekst :-)
Alenemoder1snart2*Over termin* Skrevet 15. september 2008 #14 Skrevet 15. september 2008 Ingen brun strek her denne gangen, har fått en brun prikk der navlen er isteden Forrige gang når jeg fikk gutt hadde jeg strek over hele magen. Denne gangen sier de jeg venter jente, så kanskje det er en forskjell der? Skal på vekstkontroll i dag så får jeg kanskje se bebi på UL og høre en gang til om de ser det er jente eller gutt ))
MammaTil2Gulljenter Skrevet 15. september 2008 #15 Skrevet 15. september 2008 jeg fikk "streken" tidlig sist, og den var kraftig, mens denne gangen så har den enda ikke kommet, og jeg er 35 uker på torsdag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå