Mille og baby :) Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Noen her som har søkt fødeplass der? Eller har erfaringer fra ABC-klinikken de vil dele? Jeg selv ønsker fødeplass her.
frua Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Jeg fødte førstmann på ABC-klinikken som var på Aker sykehus. Den er vel flyttet nå. Dette var i 2001. Jeg falt for ideologien med at alt skal være så naturlig som mulig, ingen smertelindring, samt familierommet hvor også far kunne bo sammen med oss. Jeg var veldig fornøyd med opplegget. Slutten av fødselen ble likevel lite hyggelig. Jeg hadde utdrivningsfase på 2 timer ( i skjemaet skal man fylle ut minutter). Da jeg fikk nr 2 i Trondhim på st.Olav, leste jordmoren journalen fra forrige fødsel og sa at det hadde de aldri tillatt på en "vanlig" avdeling. (maks 1 time) Enkelte på slike ABC avdelinger er veldig opptatt av at naturen skal gå sin gang, og venter til det ytterste med å sette igang tiltak. Min eldste er sen i språkutviklingen, og ekspertene undres om det kan skyldes påkjenningen han fikk i de to siste timene av fødselen. Alt i alt er det en fin erfaring, og jeg kan anbefale det. Hadde det vært i dag, og jeg hadde visst mer, så hadde jeg kanskje selv pushet på for å få fortgang på prosessen. Lykke til.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Hei! ABC ligger nå på Ullevål, og jeg fødte min datter der i juli 2007. Jeg har termin med nr 2 i april 2009, og har selvfølgelig søkt (og fått plass) på ABC denne gangen også. Jeg har bare godt å si om ABC. Synes selv jeg hadde en fantastisk fødsel, og den tryggheten og roen jeg hadde, ville jeg nok ikke hatt på en vanlig fødeavdeling. Rommene er store og fine, badekaret deeeeilig og jordmødrene er bare fantastiske! Alle har årelang erfaring, og man føler virkelig at de vet hva de driver med. Og ikke minst at de bryr seg om deg som fødende. Der og da følte jeg at min jordmor var min reservemamma he he) (jeg hadde forresten også lang utdrivingsfase, men følte meg godt ivaretatt - altså man får oppdatering på hjertefrekvens og cm åpning hele tida).
lillebøllaspringmadrass Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Hei! Jeg har født to aprilbarn på ABC i 05 og 07, og har fått plass til å føde aprilbarn nr 3 der og ABC er et fantastisk tilbud som jeg annbefaler deg å søke på! Men send et vanlig brev så fort som mulig, du trenger ikke søke gjennom legen osv.. søk så fort som mulig, for det er mange som ønsker seg dit! Må bare anbefale ABC på det sterkeste! Jeg har to fantastiske vannfødsler bak meg og oppfølgingen der er helt ulikt andre steder. Jeg har kunnet ringe dem natt som dag gjennom svangerskapet og komme når som helst om jeg har vært redd for at noe har vært galt. Du går til samme jordmor gjennom hele svangerskapet, noe som er veldig trygt! Jeg har hatt samme jordmor med begge gutta og ba om å få hun nå og , og det fikk jeg! Ring ullevåll på 22118080 og be om å bli satt over til ABC, og snakk med en jordmor om hva du skal skrive i brevet osv
Mille og baby :) Skrevet 15. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2008 Tusen takk for svar alle sammen, nå ble jeg i alle fall ikke lenger i tvil. En ting til jeg lurer på er ang. røyking. Er det noen av dere som røyka før svangerskapet, men som sluttet når dere ble gravid og alikvel fikk plass på abc-klinikken? Vet at det er ett kriterie der at man ikke røyker, men lurer på om det gjelder hvis man har sluttet også?
lillebøllaspringmadrass Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Jeg aner ikke, har aldri tatt et drag selv, men kritere er at du ikke røyker i det du søker, og ikke i resten av svangerskapet.
Mille og baby :) Skrevet 15. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. september 2008 Takk Takk for svar, da satser jeg på å få plass, søker i morgen etter min første kontroll
lillebøllaspringmadrass Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 jepp! Gjør det! Når har du termin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå