Gå til innhold

Dere som lakk masse når dere ammet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode råd??

Jeg har to barn fra før. Begynte ikke å lekke før jeg fødte, men lakk så i 4-5 mnd i strekk hele døgnet. Måtte ha amme innlegg 24 timer i døgnet som jeg stadig måtte skifte ut. Likevel lakk jeg som regel gjennom alt av klær og mange ganger var jeg våt langt ned på magen, og til og med på toppen av buksa.. Var helt forferdelig.. Når jeg ammet hadde jeg en slik melkeoppsamler på den andre puppen og kunne lekke ca 40 ml bare på kort tid..

Spruten sto ved lyd av brus som ble åpnet, i dusjen, vann som rant osv..

Noen andre som har hatt det slik?

Hva gjorde i så tilfelle dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.

Jeg kjente meg sånn igjen her, så må bare svare deg :)

Jeg hadde det sånn med begge mine, og jeg regner vel egentlig med å få det sånn nå også med nr. tre..

Det eneste som hjalp for meg, var å klippe en newborn bleie i to, og ha en del på hver pupp.. Hele døgnet... Måtte bytte ofte, men var ihvertfall 100% sikker på at det aldri lakk igjennom.. Måtte gå sånn i 6 mnd, til jeg var ferdig med å amme, men men... Får se det positive i det, at en ihvertfall hadde nok melk:)

Det er det eneste jeg kan bidra med :) Lykke til!

Skrevet

Takk for råd, skal virkelig prøve dette!! ( regner også med at det blir sånn med 3.mann)

Godt å høre det er andre, selv om jeg ikke unner noen andre dette. Er veldig slitsomt. Så jeg er utrolig sjeleglad for at jeg ikke ble sår, til tross for at jeg alltid gikk våt. Jeg husker når jeg giftet meg når jeg ammet en ti uker gammel baby, hadde lagt inn masse amme innlegg og skiftet veldig ofte. Likevel så skjedde det så skjer i bryllup, middagen drar ut, og plutselig kjenner jeg at der renner noe langs magen min.. Da fant vi ut at nå var det på tide med pause igjen. Heldigvis så var brudekjolen tykk i stoffet så ingenting syntes.

Var en fordel å gifte seg når en ammet og det var at ens frampart var store og fine hehe:)

Lurer på hva de tenkte uka etter når jeg leverte inn igjen brudekjolen på butikken jeg hadde leid den, den må jo ha luktet "godt" gammel melk da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...