Gå til innhold

Samvær med 8 mnd baby, trenger innspill.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min skal begynne i barnehagen 100% og der er jeg urokkelig for det skal han gjøre når jeg er i jobb. Men far vil både at jeg skal ta han ut og at han skla ha han hele og halve dager pluss masse tid i helgene. Er i meglingsprosess, og jeg står fast litt her om hva jeg skal si neste gang vi skal dit i forhold til samvær altså hva jeg skal foreslå.

Det må sies at pappa har knapt nok sett guttehn på 13 uker for så å ha hatt han ca 20 timer på 3 uker nå,l både her sammen med meg og her alene og hjemme hos seg i 1,5 t i gangen. Jeg er ikke i mot at pappa skal ha han for det har alle sammen godt av, men jeg får knapt nok sett han i uken selv og han er kun 8 mnd så jeg vil ikke at han skal være overalt, vil ha stabilitet.

Jeg tenkte å si at han kan ha han 1,5 time onsdags ettermiddag, så i helgene kan vi begynne med at han tar en dupp hos pappa etter at jeg har sett at han får til å legge han her hjemme(må dysses ned). Og etter ett par mnd kan vi begynne med halvdager for så å bli heldager for igjen bli en overnatting. Men dette vil jo ta flere mnd, for pappa jobber offshore og er hjemme i 3 uker for så å være borte i 2. MEN jeg sier hver helg, MEN annenhver skal han få MEN de som egentlig jeg skal ha er blir sånn at skal jeg noe med barna eller bort så får han bare godtta det. (min datter er ikke hans)

Så hvordan høres dette ut, og hvordan har dere gjort dette?

Håper på mange svar for jeg er litt usikker her, men uansett hva det blir jeg sier så vil det ikke bli nok for han og det vil bli ufred og vi havner sikkert i retten får han det som han ikke vil. Men vi jobber KUN mot vanlig samvær, og jeg setter ikke livet mitt på hold for han.

Det må sies også at vi var bare sammen til jeg var 5 mnd gravid, og han har ikke vært innvollvert i svangerskapet, fest og moro var bedre, og etter babyen ble født har han knapt nok vært her, for i hans øyne skal han kun være hos seg med babyen dette nesten helt fra fødselen og ikke her.... ja lissom da! Men dette er en annen sak hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...