Gå til innhold

Irritert på samboern??


ragna90

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha litt flere synspunkter her..

Jeg er 18, og er 7 uker på vei.

Jeg synes samboern min kan oppføre seg ganske egoistisk noen ganger. Bør jeg tolerere alt, fordi jeg vet jeg blir fortere irritert og sur fordi jeg er gravid? f

.eks at han sitter oppe hele natta til kl halv 8 om morgenen og spiller pc spill? jeg synes det er litt drøyt. vi har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og jeg har fortalt at jeg trenger mere søvn og blir fortere sliten. problemet er at det er på soverommet vårt han sitter å spiller, og han må ha lys på 'for å se tastaturet'. det er utrolig hensynsløst synes jeg. og han orker aldri å hjelpe til å lage middag eller noe! Noen som har noen tips på hvordan jeg kan få litt respekt hos ham så han hører på meg?

Vi har det jo fantastisk sammen, det er bare disse tingene som plager meg, han bør jo ta mer hensyn til behovene mine når jeg bærer ett barn i magen. skal det gå utover meg at moren hans aldri har satt grenser for når leggetiden er når han var liten, så han tror natt er dag, og omvendt??

ett lite rop om hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dessvere det er lite å få gjort.

 

Du bør jo selvfølgelig la han få muligheten til å forandre seg, men det er skjeldent folk forandrer seg masse.

Ta en lang prat med han, uten å kjefte.

 

Alle har feil og mangler, jeg har mine og min mann har sine, vi akspeterer hverandres feil å prøver ikke å forandre på den andre.

 

Å når det gjelder den kommentaren om moren hans og grensesetting, jeg regner med at kjæresten din har vært slik hele tiden, så at du har vist om det, så slik jeg ser det, er det du som har valg en kjæreste som er oppe hele natten. Var jo helt frivillig for deg å forsette å være sammens med han når du ble klarover at han ikke legger seg om natta.

Slik forandrer seg bare ikke magtisk fordi kjæresten blir gravid eller fordi man får barn.

 

Har ei venninne som har en mann som sitter å spiller hele natta, å sover til langt på dag. Men hun setter sånn pris på alle de andre kvalitetene han har, at hun bryr seg ikke så mye om den feilen.

 

Men bare så det er sagt, jeg ville ikke akseptert at min mann hadde sitti på rommet til kl 08.00 om morningen å spilt med lys på for å se tastaturet. Forholdet vårt hadde ikke vart lange om han var så egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min spiller også endel, og kan sitte opp mesteparten av natta noen helger. Jeg kommer aldri til å få lov å nekte ham dette, han mener han kan begrensen seg selv om det er nødvendig, og at han alikevel gir meg nok oppmerksomhet.

Stort sett syns jeg det er greit at han bruker tid på spilling, i motsetning til å bare fly ute på byen uten meg :)

 

Men han sitter ikke på soverommet...det hadde ejg aldri godtatt! Har dere ikke mulighet for å flytte dataen ut på et annet rom? Det blir jo ikke akkurat mer ro til søvn når dere blir tre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg kjenner meg igjen i.

Min mann MÅ ser web tv på dataen HVER ENESTE kveld hvis ikke får han ikke sove sier han.

 

Dette er noe jeg syns er utrolig irriterende. Jeg liker å ha det mørkt, å i tillegg hører jeg pc`n suser selv om han har på seg øretelefoner....

 

Jeg holder på å bli gal av dette. Hjelper ikke hva jeg sier. Har vært sånn i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk det litt travelt, mente at jeg ville ikke akseptert at han satt på soverommet å spilte hele natten. Altså, greit om han hadde sitti så det ikke gikk utover min søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

Jeg har hatt samme greia med min samboer...

Han satt oppe og spilte halve/hele natta. Det drev meg halvt til vanvidd!

Jeg snakket med ham om det, forklarte for ham at jeg ikke får sove når han sitter og nerder. Det tok litt tid, men han har forstått det. Han skjønte det der med at jeg må være på jobb kl0800 hver dag og det går ikke så bra når jeg får 2 timer med søvn. Dessuten blir jeg sur som en potte når jeg ikke får nok søvn :P

Han har igrunnen funnet ut at det er en verden utenfor dataspill, og at han selv har det mye bedre når han ikke bruker livet foran PC'en...

 

Det nytter ofte å snakke med dem. Tårer hjelper også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi bor hos faren hans, og han akspterer heller ikke at han sitter oppe hele natta. så om vi flytter ut dataen kommer faren hans til å mase han til sengs. men han har da hvertfall litt mer respekt for faren enn meg, og hører etter.

 

susinga fra dataen plager meg også! Jeg får sånn utroli hodepine av det, og sovner best når det er helt stille.

Før vi flyttet sammen, pleide jeg nesten aldrig å legge med etter 12 om det ikke var fest, og pleide å stå opp ca kl 11. men kjæresten min forskyver døgnrytmen min sånn etter sin egen. han har en jobb som er fra halv 4 til 8, og da sover han faktisk til jeg drar han opp av sengen fordi han er sent ute! Jeg skjønner ikke at det går an å være så slapp!

Men selvfølgelig har han mange gode kvaliteter som jeg setter pris på, og vi har det kjempefint sammen, det er bare dette med døgnrytmen da. selve spillinga plager meg ikke så mye, bare at han er oppe så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter forstår ikke at det er baby på vei før de kan SE eller TA på den. Først da blir de menn, gjerne over natten!

 

La ham drive på mens han kan, snart er det bleieskift og mating som holder ham oppe om nettene.

 

Mannen min jobber og spiller til langt på natt - og jeg synes det er greit foreløpig, snart blir det slutt på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...