MammanTilKjetil Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Jeg har hatt dette problemet en stund nå. Greier ikke sitte i en bestemt stilling i sofaen særlig lenge. Stivner helt i nedre delen av ryggen og har det bare vondt. Har det også veldi vondt når jeg våkner, da er liksom hele kroppen blitt helt stiv. Noen som har det samme? Har slitt med vond nakke før, men fikk en veldi bra seng som fjernet smertene. Mamma har foreslått sakkosekk, men da sliter jeg som en skilpadde på ryggen med å komme meg opp igjen. Vet noen hva det koster sånn ca pr. time hos fysioterapaut? Har noen råd på hva jeg kan gjøre? Setter svært stor pris på svar!
Lullunutu Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Har samme problemet, gikk til legen med det og fikk henvisning til fysioterapaut.. Har ikke betalt noe når jeg er ferdig, håper bare jeg ikke får en overraskelse når behandlingen er over.... Er også 50% sykemldt og til uken kommer jeg til å forlange mer, kan ikke fortsette på denne måten, spesielt ikke når jobben min er vasking der jeg bruker armene, nakken, ryggen og føttene mye, generelt hele kroppen....
revemor silkesvans Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 vond nakke her ja.hatt det i flere uker.sliter meg helt ut.verker veldig i nakken og mye hodepine.hjelper lite å ligge nede føles bare værre etterpå.sover heldigvis godt om natta. slitt med bekkenet hele sv skapet men når det endelig er litt stabilt satt det seg i nakken.fysio oppdaget at det var tre ledd som hadde låst seg.kiropraktor fikk det på plass men blir ikke bedre.fått masasje av fysio men de og hjelper lite,vet ikke hva jeg skal gjøre.ikke så glad i å ta smertestillende...men må inimellom. blir så sliten av det orker ikke noe...all energien min er vekk. fysio tror det kan være en kombinasjon av skjevt ,stress ogsv skapet. og sakkosekk ...må le høres ut som meg.kaver rundt på gulvet etterpå må krype bort til nærmeste møbel og reise meg opp etter...
ÅNA Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Dersom diagnosen er bekkenløsningsplager er behandling gratis dersom du har rekvisisjon - ellers er egenandelen kr 140 for inntil 40 min per gang.
greentea Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Tror du må få diagnosen "bekkenløsning med gangvansker" for å få behandlingen dekt... Ellers koster det fra 140- 300 kr pr behandling avhengig av type fysioterapeut du går til. Heldige meg bor sammen med en fysioterapeut- og nyter veeeldig godt av det:)
MammanTilKjetil Skrevet 15. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2008 Heldiggris! Ja, var hos jordmor idag og hun mente det var bekkenet. Så skal begynne å svømme nå. Synes det er herlig når jeg er så stor å tung og plutselig bli vektløs i vannet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå