Lis@mor Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Jeg regner ikke med å få noe dekket da jeg allerede har 2 barn.Jeg har prøvd å lage nr 3 i over 2 1/2 år og fyller snart 38 år. Derfor må jeg raskt ta en bestemmelse om jeg skal gå i gang med ivf. Er det noen som vet hva det koster? og hvordan går jeg fram?
Gjest Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Ved første forsøk brukte jeg vel over 10 000 kr på medisiner. Denne gangen har jeg brukt litt mindre siden jeg allerede hadde en spray stående fra sist forsøk og at jeg har gått 2 dager mindre på sprøyter. I tillegg kommer egenandel på 1500 kr til sykehuset. Dersom man tar det privat koster jo selve forsøket (som kommer i tillegg til medisinene) mellom 20 000- 25 000 for ett forsøk (kan kjøpe pakke på tre til i underkant av 50 000) Du må vel kontakte fastlege eller gynekolog for å få sendt søknad om IVF. Litt usikker på om dette gjelder bare for det offentlige eller om det også gjelder om man velger privat.
Chaiemae Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Med. utgifter varierer veldig mye. Ofte må de som er litt eldre bruke høyere doser og da blir det fort dyrt. På det ene forsøket mitt brukte jeg over 20 000 bare i med. men vanligvis bruker jed rundt 15 000 kr.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Jeg bruker rundt 27 500 kroner pr. forsøk på medisner. Jeg må ha vanvittig store doser fordi jeg av en eller annen grunn er på vei inn i overgangsalderen (fikk vite det da jeg var 18 år gammel, er nå 22 år). Så vi blir ruinert for å si det sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå