Gå til innhold

Sykepleiere/studenter. Noen gode oppgaveskrivere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal til å skrive en oppgave der jeg tar for meg hvordan jeg skal skape tillit til en schizofren person.

Jeg skal ha en teoridel og en drøftingsdel.

I teoridelen skal det være med sykepleieteori som utgangspunkt for sykepleiehandlinger.

I drøftingdelen skal jeg drøfte problemstillingen på bakgrunn av teoridelen.

Er veldig usikker på hvordan flette inn sykepleiehandlinger i teoridelen og hvordan jeg skal drøfte...

Jeg forventer vel egentlig ikke at noen skal kunne svare på dette, men tenk hvis?? hehe...det er lov å prøve.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No er ikkje eg sjukepleiar, men er ein knakande god oppgåveskrivar:) Når det gjeld schizofrene blir jo ein del av teoridelen det med trygge og forutsigbare rammer, og den effekten det har på behandling. T.d bør ein person med scizofreni ikkje forholde seg til for mange personar, og bør ikkje ha ei leiligheit overfylt med nips. Møblar bør ikkje skiftast for ofte og ommøblering er ofte ingen suksess. Dette kan du finne i mange lærebøker om temaet. Eg har faktisk hørt om ein person som vart frisk av schizofreni etter å ha hatt same behandlar i ti år (påstanden var at dette skuldast kontinuitet i behandlinga).

Sjukepleiehandlingar kan flettast inn i teoridelen ved å kome med konkrete døme på korleis ein sjukepleiar kan tilrettlegge for tryggleik i eit bufellesskap t.d.

Skrevet

Ikke si en schizofren person! Man HAR schizofreni. Man HAR en sykdom, man ER ikke denne sykdommen. Du kan stryke på den formuleringen... Vi må passe oss så vi ikke stigmatiserer. Det er vanskelig nok å være psykisk syk.

Lykke til med oppgaven! :-)

Psykiatrisk sykepleier.

Skrevet

Koble på et eller annet vis inn en eller flere sykepleieteoretikere i teoridelen (f.eks. Orem, Travelbee eller Martinsen) - det liker alltid lærerne selv om det føles både tungt og kunstig. ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...