Ruttitutt :-) Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Snuppa på 1,5 uke har begynt å vri seg unna og ta hodet bakover da jeg legger henne til puppen, særlig på ene sida. men samtidig søker hun veldig og virker veldig sulten. Så kan hun suge seg på og suge ett sug og så slipper hun igjen, sånn kan hun drive i noen minutter før hun så tar puppen og spiser. Noen ganger tror jeg at hun er sånn fordi hun ikke er sulten men har veldig sugebehov, og jeg får henne ikke til å ta smokken noe særlig. Men er redd for å "jage" henne med puppen...noen forslag?
Nit@™ Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Dette blir av litt egen erfaring. La henne bare bruke tiden, og la henne søke brystet selv. Kanskje har du så masse melk at det spruter inn i munnen hennes? Du kan prøve å håndmelke litt av det brystet før du legger henne til. Virker brystet ditt veldig sprengt? Kjenner du utdrivningsrefleksen i brystet ditt? I så fall kan det tyde på at hun får litt for mye melk med en gang. Du "jager" henne ikke med puppen. Prøv å håndmelke litt, og la henne søke brystet selv. Prat med henne og gjerne syng litt også, det virker beroligende både for deg og henne. Kanskje blir du litt "opphengt" i denne metoden henne, slik at du blir urolig, og da merker hun det også. Min metode for å roe barnet og meg selv var og synge eller "nynne" litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå