Gå til innhold

om EL-test? noen erfarende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei.

æ e i 15pp no å prøver for første gang denne månden med EL-test,

lurer litt på flere ting i forbindelse med den. starta litt tidlig med testinga før å være på den sikre side. så har testa man,tirs,ons,torsdag med 1 strek(negativ) (testet alle dager på ettermiddagen) fredag å lørdag fikk æ ikke testa.pga, inn å ut av sykhuset men min sønn. å ingen "kosing" på oss heller..ler. men i dag søndag, var det 2 streker(positiv) men den ene er svak.. (mene å ha lest at d ikke hadde noen betydning). så lurer på er vi forseint ute. eller er det slik at det er innen 48 timer til egget sleppes?

blei så usikker no. er jo heller ikke lett å lure sæ bort med en 11åring i huset, som heller ikke kan gå ut no..ler han har fått hjernerystelse så mæ være inne med oss... ffff.. alt blei liksom krøll denne månten, som vi skulle være så sikker på å klaffe..lol.

1) er den positiv når det er to streker, selv om den ene er svak?

2) e man før "sein" når den er slått ut

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Den er ikke positiv før begge strekene er like sterke. Men det er ikke alltid at billigtestene får like sterke streker, det er hvertfall min erfaring. Ta en ny test i morgen, forhåpentligvis får du en sterkere strek da. Men forsøk å ha sex i løpet av dagen/kvelden i dag for sikkerhetsskyld.

2. Egget slippes 12-36 timer etter positiv test, og lever ca 24 timer, så det er ikke forsent å ha sex når testen har vært positiv. Det kan forresten jeg skrive under på:-) Den mnd jeg ble gravid, hadde vi sex kun en gang, og det var over et døgn etter positiv test. Så muligheten er absolutt til stede om man ikke hopper til sengs med det samme testen er positiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...