Gå til innhold

Noen med lavt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ligger du på og merker du noe av det?

Jeg er i min 16. uke nå, og BT er 90/60. Jeg er veldig svimmel og har hodepine som jeg ikke får bort med paracet. Ellers er jeg veldig trøtt og blir lett anpusten og svett. Det er værst når jeg reiser meg brått eller om jeg må bøye meg ned.

Jeg er "heldigvis" sykmeldt pga kvalme, for jeg hadde fått problemer på jobb pga dette også.

Eneste rådet jeg fikk var å drikke mye, så det prøver jeg på. Men så lenge jeg er kvalm så er ikke det så enkelt heller. Ellers så las jeg på nettet at det kan være smart å spise noe saltholdig som nøtter, kjeks ol. Dette fordi saltet binder vannet i kroppen, og kan da øke BT.

Andre som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt lå lenge på ca 88/54, og jeg var veldig svimmel, svimte av når jeg reiste meg opp for fort og hadde også hodepine. Nå har det økt til 90/64, og jeg føler meg mye bedre. Jeg prøvde å drikke mye, men mest av alt å hvile mest mulig. Og det har tydligvis hjulpet. Ville ikke spist noe ekstra salt, i og med at det ikke er bra generelt, og da unngår jeg det heller.

Skrevet

Ville ikke spist salt....men men..ditt valg

hadde selv 80/50 i begynnelsen av svangerskapet og slet med svimmelhet og besvimte en del...men det gikk over

ble anbefalt ingefærtab, jerntab og floradix...tok det hver morgen og ble raskt bedre

Skrevet

Jerntabletter og Floradix har neppe noe for seg hvis ikke også Hb er lav. Det viktigste er å drikke rikelig, og å spise ekstra salt er ikke skadelig. Grunnen til at man generelt skal unngå mye salt i kostholdet, er at dette kan øke blodtrykket. Og siden blodtrykket er lavt, kan litt ekstra salt hjelpe hvis det kombineres med rikelig væske. I tillegg er det er lurt å ikke reise seg for brått og unngå å stå stille lenge. Uansett er det veldig vanlig å ha lavt blodtrykk under svangerskapet, spesielt i 1. trimester. Vanligvis bedrer det seg av seg selv senere i graviditeten. Lykke til!

Skrevet

Jeg har blodtrykk på 90/50 og føler meg helt fin i forhold til det. Men jeg er vant til at det er lavt da. Legen min sa at blodtrykket mitt var flott han! Kommer vel an på hva man har til vanlig sikkert.

Skrevet

90/50 her også og ikke spes plaget. Legen mener også forøvrig at det er flott

det er riktig som skrevet over her at litt salt kan hjelpe på bt og resten av det hun skrev.

Skrevet

Hei, jeg har også fått veldig lavt blodtrykk, men jeg er i uke 30 nå.

Merker det veldig ofte på nettene også, våkner og er andpusten og sliten. På dagtid har jeg flere ganger holdt på å svime av, og det er litt ekkelt når jeg er på jobb...

Jeg tror ikke det er noe å gjøre med, så vidt jeg forstod på legen min. Annet enn at man må ta det med ro, ikke legge ut på lange gå-turer eller andre ambisiøse planer... Ta livet med ro.

Jeg har hatt noen fridager nå, og det gjorde godt. Skal på jobb igjen imorgen, så da håper jeg at blodtrykket holder seg stabilt.

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...