Gjest yrild Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Hei Jeg mistenker at jeg har blærekatar... er det noen som har erfaring med dette som kan gi meg noen råd? Jeg skal uansett til legen på tirsdag, men lurer på om jeg må ringe så jeg får komme i morgen..? klem fra AUAUAU
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Du kan dra inn med urinprøve uten avtale og så ser sykepleierne på den mens du venter (i alle fall ved mitt legekontor), kan evt ta en tlf inn fra morgenen bare for å avklare. Når jeg har uvi pleier jeg å holde meg varm nedentil: på med ullundertøy, og så setter jeg meg på saueskinnet vårt, gjerne med varmeflaske, syns det lindrer litt. Og så er jo trikset tranebær/-juice, men det er kanskje ikke like lett å få tak i på en søndag, så sure saker funker også - appelsinjuice feks. God bedring!!
Gullimagen (og en på fanget) Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Drikk MYE, hele tiden! Og hold deg varm på beina og underlivet. For meg funker det bra å drikke mye surt: appelsinjuice, vann med sitron ++ tranebær er også veldig effektivt, både som drikk og i kapsler. Du kommer inn på legevakta med UVI. Men hvis u vil vente så er greia bare å drikke og drikke og drikke. Da gjør det ikke vondt å tisse....
Hakuna Matata Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Da hadde jeg levert urinprøve i morgen, hvis det er svie du har, er det jo vondt. Ikke fryse på rompa, drikke masse, og spesielt appelsinjuice : )
mara (",) Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Dra til legen å lever en urinprøve i morgen tidlig, prøv tisse litt før du tisser i et glass, dette for at evt. bakterier som ligger ved urinrørsåpningen ikke skal forurense prøven. Ellers er det viktig å drikke MYE, men HVA du drikker HAR INGEN BETYDNING. Nyere forskning viser at appelsinjuice ikke har noe annen effekt enn annen drikke. Vær varm på beina, bruk gjerne ull undertøy og ikke gå med bukser som er trange i skrittet. God bedring!!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Jeg har hatt dette en del, og jeg har funnet ut at når jeg må tisse og det gjør vondt auauua så sitter jeg på ei bøtte med glovarmt vann og tisser oppi der, da kjenner jeg ikke at det gjør vondt.. og det er godt!! Masse lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå