Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Står på papirene mine: Expl.mm 1-2cm. SD(? litt utydelig) 1 1/2cm. Det hun sa var at det var livmorhals ned i skjeden fortsatt, men den var myk. Litt åpning, men ikke veldig moden. Er det livmorhalsen som er 1-2cm da og åpningen ytterst som er 1,5cm?? HUn tegna opp at man kan ha åpning ytterst, men ikke helt inn og noe greier.
tullemimor Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 er ikke ekspert, men når jeg gikk gravid sist fikk jeg denne forklaringen ang modning & cm.. livmorhalsen skal bli myk og etterhvert sletter den seg helt ut, slik at den ikke er "ned i skjeden", og det er vel da 1-10 cm gjelder?! det skjer mens modningen pågår, for min del skjedde det ved sterke kynnere sist:) går å venter på de nå også... huffamej, bedre klarer jeg ikke å forklare *sorry* lykke til:)
mammatilteddy Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Livmorhalsen blir myk og trekker seg helt tilbake å blir flat på en måte, derifra får man opning 1 - 10 cm. Se for deg en tennisball! Så trekker du en strømpe over slik at den opne enden henger litt forann ballen, det er livmorhalsen.. Så drar du i strømpa slik at når den kommer bak til ballen igjen, begynner den og opne seg slik at ballen blir synlig.. Skjønner? Hehehe.. Morsom forklaring. Håper du skjønner. Spør jormor, de har somregel en bok med bilder
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 14. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2008 Jeg tror det skal være 3-4cm livmorhals før man modnes og lurer da på om min har minsket til 1-2cm? Ja jeg kan jo spørre jm, men skal inn på tirsdag så da får jeg sikkert svar da Bare ble litt nysgjerrig.
Meg, J & L Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Ja, jeg tror nok du har tolket det riktig ja.. At livmorhalsen din er 1-2 cm.. Og at du har 1,5cm åpning. Slik ville jeg tolket det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå