Tuppen.oglillemor Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Har kejnt ting i magen først så stakk det bare, sikkert livmoren som utvidet seg, stakk på samme sted hele tida.. Så fikk jeg en annen følelse, men var ikke en sånn "boble som sprakk" som mange snakker om.. var liksom bare noe jeg kjente, litt vondt, hele tiden på samme sted, er det spark? ell har jeg ikke kjent noe enda? Er førstegangsfødende og er 19+1 på vei
EinFrosk Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Er to dager mindre en deg og jeg kjenner det som om noen dytter en fing i magen. Dette kjente jeg første gang på torsdag:-) Mange som snakker om bobler som sprekker, jeg har ikke hatt det men kjente litt merkelige vibrasjoner i dagene før dyttingen startet.
ipeggy Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Er 19+5 i dag, og har kjent liv i halvannen uke nå. De første gangene var jeg sikker på at jeg hadde fått leamus i magen, for det kjentes akkurat sånn ut! Som om en liten muskel hadde fått hikke eller noe...
Hakuna Matata Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Jeg syns det kjennes ut som om noen dytter på en trampoline, og noen ganger som boble som sprekker. Gjerne samme sted flere ganger etter hverandre. Men jeg var iallefall ikke i tvil om hva det var første gangen jeg kjente det : ) Jeg var ca 21 uker på vei den gangen. Morsomt!
.:(HerQ):. Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Hvis det jeg kjenner er spark eller bevegelser så kiler det!!! Det kjennes ut som om en mark sniker seg rundt med fjærlette bevegelser og kiler meg! Det er morsomt!
Fire småtroll Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Jeg er 16+4 uker i dag og siste uka har jeg helt tydelig kjent spark... Jeg kjenner det også som små svake dytt, kanskje en fot eller arm, men kjennes ut som noen forsiktig stikker en finger borti magen innenfra. Ingen tvil om hva det er, men jeg er fjerdegangs da ;-) Har endel kynnere også, men det kjennes anderledes, fremdeles kjennes det bare ut som en kiling når livmora strammer seg.
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 I begynnelsen var det sånn kile følelse for min del. Nå er det skikkelige dunk. Tror jeg får en livlig unge. For den er aktiv. Jeg er 20 uker på vei.
Gorosa Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 Jeg er 13 uker på vei med nr 3, og jeg kjenner spark nå og da ofte med noen dagers mellomrom. Det er laaangt nede, og det kjennes mest ut som en liten fiskehale. Første gang jeg skulle ha, kjente jeg liv rundt uke 17, og da var det også som en fiskehale.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Kjenner ikke igjen boblene som sprekker, ei heller stikking eller vondt på noen måte, men "fiskehalen" er en god beskrivelse synes jeg... Kjennes ut som kjemperask sprelling der inne, som kommer borti innsiden av magen (hvis du har tatt på en fisk i et akvarie så vet du hva jeg mener =) Kjente det første gang i uke 16 - kraftigere spark i uke 18 Venter nå i spenning, men er bare uke 12 ennå
Gorosa Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Ja det er akurat som å komme borti en fisk i et akvarie
Maria1978 Skrevet 15. september 2008 #11 Skrevet 15. september 2008 Jeg kjenner meg igjen i det berømte "boble som sprekker" sitatet Beskrev det faktisk slik for min kjære uten at jeg hadde det lest det noe sted på forhånd, hehe. Jeg er 14 uker på vei og i går lå jeg på rygg med hendene på magen, da kjente jeg plutselig at det ble litt hardt på et lite punkt inni håndlaten. Litt som en beskrev her som en finger som dyttet forsiktig borti Men bare svakt! Ikke et spark eller noe slikt.
januar mamma Skrevet 15. september 2008 #12 Skrevet 15. september 2008 har kjent tydelige spark/bevegelser siden uke 17, kjentes ut som små dult eller rykkninger. er 20+4 i dag. et glass kald brus er nok til å få full fart i frøkena. koslig...
smilan Skrevet 15. september 2008 #13 Skrevet 15. september 2008 Det begynte med kiling, nå er det en "grov" leamus (om dere skjønner). Men kjenner ikke på utsiden av magen. Er 18+0 og førstegangs.. Tror det er h*n ihvertfall. Har da aldrig kjent det før.
Tuppen.oglillemor Skrevet 16. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 16. september 2008 Jeg kjenner jo ting, men er førstegangs så jeg vet liksom ikke hva som er hva ..
januar mamma Skrevet 16. september 2008 #15 Skrevet 16. september 2008 jeg er også førstegangs, men når jeg først kjente noe var jeg ikke i tvil det kommer nok spark snart skal du se. prøv med et stort glass iskald brus, så sitt litt fremover bøyd sånn du kjenner at buksekanten strammer litt over magen, da blir d action tenker jeg...
Gjest Skrevet 16. september 2008 #16 Skrevet 16. september 2008 Var på ultralyd ( får en liten jente, veldig gøy)... Første jordmora sier er: har du kjent noen ting da? Siden det er min første så vet jeg ikke helt hva jeg skal kjenne etter, men det hender at noen liksom dytter litt og poker. Men jeg har ikke kjent noen "bobler" slik jeg har sett folk beskrive det. Det hørs ut som du har kjent spark sa jordmora... Å ja tenkte jeg, da ha jeg jo kjent spark i flere uker... Sånn kan det gå
Pudding Nr3 Skrevet 16. september 2008 #17 Skrevet 16. september 2008 Jeg føler at puddingen kiler meg på innsiden av magen, samt små dunk i ny og ne. En herlig følelse. Er 17+ 4 og har bare kjent dette i noen dager!
my&bebis Skrevet 16. september 2008 #18 Skrevet 16. september 2008 Hei! Det er sikkert små spark du kjenner Jeg er 17+2 og har kjent spark siden 15+6. Jeg synes det kjennes mest ut som noen dytter forsiktig med fingeren i magen min, bare på innsiden. Pappan har også kjent det flere ganger Herlig følelse! Min bolle er veldig aktiv syns jeg, håper den roer seg bittelitt når den blir større og sparker hardere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå