mammaen til <3 Trine <3 Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Hei!! Noen som veit hvor mye man kan tjene uten å miste overgangsstønaden og hjelp til barnetilsyn? Hvor lang tid tar det fra man søker om os, dobbel barnetrygd og hjelp til barnetilsyn? Jeg tjener brutto 21934kr i måneden. I tillegg så kommer fagforening, forsikring, og pensjonsgreiene i tillegg. Jeg har 970kr i barnetrygd i mnd. Datteren min går i bhg og der er det utgift på 2330kr i måneden. Kan noen hjelpe meg med hva jeg har krav på og hva jeg kan få utbetalt i mnd? Betaler 28% skatt. Setter stor pris på all hjelp. Har akkurat begynt å jobbe etter permisjon og ble alene mamma nå i helgen og sitter litt i en økonomisk knipe. Setter stor pris på all hjelp og svar
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Så lenge du jobber, så blir overgangsstønaden redusert:) Brutto lønn i måneden minus ca 2900. Summen du da får, ganger du med 0,4. Og den summen igjen trekker du fra overgangsstønaden. Du skal også ha skatteklasse 2 som enslig forsørger. Det kan kanskje gi deg litt lavere skattetrekk. En kan tjene 360 000 brutto i året, før overgangsstønaden forsvinner helt. Du skal ha en barnetrygd mer enn du har barn. Stønad til barnepass er 64 % av reelle barnepassutgifter minus matpenger. Og du får stønad til barnepass så lenge inntekten er under 6 G, tror jeg det er. Stønad til barnepass kan du ha til yngste barn er ferdig med 4. klasse(dersom du er alene til dess). Søknadene sies å ta litt tid, men du vil da få etterbetalt fra søkedato. Husk at for noen av stønadene, så må du ha meklingsattest fra familievernkontoret. Anbefaler deg også å få en time på NAV trygd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå