Gå til innhold

Hvor skal dere har stellebordet plassert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde egentlig tatt det for gitt at vi skulle ha det på badet. Men så var det plassen da. Hvis vi skal ha det på badet, må vi ha et med hjul så vi enkelt kan flytte på det.

Men så har jeg begynt å tenke på om det ikke er like greit å ha det på soverommet, oppå en kommode. Men blir det et savn å ikke ha en vask i nærheten tro?

Noen som vil dele erfaringer eller råd om det ene eller det andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har plassert stellebordet på badet, men vi har ganske god plass til det der også da..Sikkert greit å ha det på soverommet også, men vi ville gjerne ha det på badet med tanke på å ha vasken i nærheten...

Men det er jo enkelt å bytte bleie på badet selv om dere ikke har stellebordet der, er jo bare å bruke noe som underlag til babyen når dere skifter:) Fungerer sikkert like bra å ha det på soverommet som på badet:)

Skrevet

Vi skal legge en benkeplate over vaskemaskin/tørketrommel vi, så blir det å stelle oppå der. Tror det blir bra! Har ingen erfaring, men tror nok savnet etter en vask i nærheten ville blitt stor inne på soverommet. Også tenker jeg at det må være plagsomt for den som kan sove videre når en må opp og stelle og ordne på natta. Da må man jo nødvendigvis ha på litt lys og det blir litt pludring og kanskje skrik...

Skrevet

eg syns en bør stelle babyen på badet,der er det vatn og varmere,eg syns det blir for kaldt å stelle babyen på soverommet

Skrevet

Vi har heller ikke plass til å ha det på badet:S SÅ vi skal ha det på barnerommet:) Har kjøpt med en liten vaskebalje som står bra som vi kan bruke når vi må vaske under stell å slik:) Men skal oxo ha en stellepute på gulvet på badet da:) Er i hver sin etg så gjør d slik får å slippe å løpe trapper hele tiden:p

Men tror nok d kommer til å funke å ha d på soverommet:D

Skrevet

har alltid hatt det på soverommet til babyen...er jo ikke noe problem å hente vann..ikke er det kaldere der heller

Skrevet

På soverommet. Badet er megalite og absolutt ikke plass. Og det er heller ikke normal for meg å ha stellebord på badet med tilgang til vann, osv. Er vant hjemmefra til å ha det på soverommet og å bruke våtservietter. Er babyen skikkelig bæsjete, så er det ganske enkelt å bære babyen inn på badet og vaske den.

Siste gang (for 7 år siden) hadde vi faktisk stellebord på stuen, fungerte helt fint det, men det var en annen leilighet og det passet bedre å ha det sånn.

Skrevet

Bruke våtservietter til hvert stell??

Skrevet

Foretrekker å ta stellet på badet av den enkle grunn at jeg synes det er greit å ha vasken der når jeg skal vaske hendene mine. :-) Har god plass der inne, men bruker en enkel stellpute på tørketrommelen og har en badebalje i badekaret eller dusjen. Er absolutt tilhenger av å gjøre det så enkelt som mulig og at enhver må gjøre det som passer best for dem. ;-)

Skrevet

Vi har stellematte på vaskemaskina på badet. Då kan vi flytte den på golvet eller til andre rom ved behov.

Skrevet

Vi har kjøpt sånt stellebord til å sette på badekaret. Vi har også lite bad. I tillegg har vi fått en stellekommode som vi har på barnerommet. Litt kløneste for oss å bære vann opp til barnerommet siden det er i 2. etg og badet i 1.

Skrevet

Vi har har stellebordet på badet, syns det er viktig å ha tilgang til vann. Syns også det er ok med hjul slik at vi kan trille det bort til vasken.

Skrevet

Ja, det gjorde vi. Trodde det var helt vanlig da det er vanlig praksis i USA. Hadde aldri hørt om å bruke kluter og vann, osv, som det snakkes så mye om her i Norge.

Men hvis vi skulle bade henne, da brukte vi ikke våtservietter - da ble det bad i stedenfor med vaskeklut, varmt vann og litt babysåpe.

Alle må gjøre det som er riktig for dem, ikke sant? For oss, så fungerte våtserviettene og fikk aldri sår hud eller noe sånt.

Skrevet

Denne gangen skal vi ha det på vårt soverom slik at Storebror får rommet sitt for seg selv,var der det har stått inntil nylig.

Vi har heldigvis et bad rett ved siden av soverommet =)

Skrevet

Heldigvis fant jeg et bra alternativ på Barnas Hus med både badebalje, stellebord, hyller og hjul! Dermed kan vi få plass på badet (så er det bare å rulle det vekk når vi skal bruke tørketrommel. Har ikke kjempemasse plass, så har vært veldig i tvil om hvordan vi kan gjøre det på best mulig måte. Jeg synes det er fint at det alltid er god temperatur på badet, og flott med tilgang til vann (selv om man sikkert bruker mye våtservietter)!

http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=515&category_id=35&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=410

Skrevet

når vi bodde i leilighet hadde vi det på kjøkkenet, nå har vi det på badet:) Vi har stellekommode med hjul.

Skrevet

Takk for innspill og tips.

Det ender nok opp på soverommet til storebroren. Der blir det ikke så kaldt om natten, og det er kort vei til badet hvis det skulle være behov for det. Har tørketrommel og vaskemaskin oppå hverandre. Så det er ikke noe alternativ å ha stellebordet oppå der, som sist, da vi kun hade vaskemaskin. Badekar har vi heller ikke. Det er litt plass ved siden av vasken hvor det går an å legge et håndkle hvis jeg har behov for vask faktisk. Så tenker vi finner en løsning på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...