frøkendings *fødeklar!* Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Flere som er klare for å føde i løpet av det neste døget? Selv har eg tenkt å ule til fullmånen i kveld!! he he Har ordinær UL termin fredag19., men når eg var på 3d ultralyd på majorstueklinikken i uke 27 satte hun termin til 14. september...og det hadde passet meg utmerket! Skikkelig tunge disse siste ukene altså, passet en 2 åring i går og funderte fælt over at eg ikke syns det var stress sist gang eg var i produksjons-støtet...og fikk 2 barn på 19 mnd..er nok alderen som tar meg hihi Så dette blir mitt siste barn! Føler eg har gjort mitt for å oppretteholde Norges befolkning he he Ønske alle en fin søndag, måtte vi alle føde i natt (vi fødeklare altså)!
sullemor Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Ja takk!! Jeg hadde ikke blitt lei meg om lillegutten bestemte seg for å komme i dag. Har 11 dager igjen til UL termin.. KOM KOM KOM!!! Hvordan er det med fullmåne og fødsel egentlig?
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 14. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2008 Nei det er vel bare noe sagt fra gammelt av,at månen skal ha en viss innvirkning på fødsler! Ikke at det har stemt med mine 2 andre barn da haha men kanskje alle gode ting er 3?? Er jo uansett litt morsomt å ha noe å se frem til,selv om en ikke tar det så alvorlig:)
sullemor Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Nei det er vel ikke slikt en tar så veldig alvorlig Må vel ut i skogen og løpe naken i måneskinnet likevel.. hehe.. Ingenting må forbli uprøvd, pleier jeg å si.
Fuglehjertet Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Noen hevder det bare er overtro, men her på føden har de merket av på en årskalender når det er fullmåne så det er kanskje noe i det? At det blir født flere barn ved fullmåne enn ellers. Selv har jeg 8 uker igjen, og gubben er på ferie mens jeg er alene med junior, så her skal ingenting påvirkes enda :--)
mama73 m/tre søte små Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Månen påvirker jo tidevannet, og det sies jo også at den da kan påvirke vannavgang og fødsel. Det er jo ingen dokumentert forskning som sier dette, men det er jo lov å håpe!:-) Jeg har ikke noe imot å føde i natt i hvert fall. 4 dager siden menstermin og 2 dager til UL termin........... TVITVI!!!
mammasine2 Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 ja håpe d betyr nåkka. har ul termin om 6 daga å d kunne ikkje passa mæ bedre om d skjedde i natt
susemor-3 små Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 Jeg er så lei nå at jeg tror jeg skal dra meg ned på psyk avdelingen på legevakten og gråte meg til en igangsettelse. Jeg er 5 dager over UL termin, og har hele svangerskapet trodd at riktig termin var rundt 1. september - altså er jeg nå 14 dager over... Det håpløse er at kroppen er fullstendig "død" - ingen tegn på fødsel, ingen maserier, ingen vonde kynnere, ingenting... Bare et bekken som fullstendig har låst seg, så jeg må sitte stille. Kan ikke engang gå på do uten store smerter. Jeg har født to ganger tidligere, så jeg kjenner igjen symtomene, og de er totalt fraværende nå. Dette er ikke bra for psyken, nei... Har fått beskjed fra mamma om at ungene kan være hos henne et par dager til. Vet ikke hvordan jeg skulle klart å ta meg av en 2- og en 4- åring i denne tilstanden. Jeg har lyst til å ringe og avlyse fødselen. Noen som har prøvd, hehe??
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 14. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2008 Huff stakkars deg! Det er noe av det værste som finnes når ryggen svikter og alt gjør vondt! Strør rundt meg med fødestøv og tar deg med i måneulingsritualet i kveld he he
susemor-3 små Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Tusen takk, frøkendings. Alle gode tanker hjelper, hehe:-)
Gjest Skrevet 14. september 2008 #11 Skrevet 14. september 2008 Eg er klar som eit egg! Hihi, då eg vakna i dag såg eg oppgitt ned på magen min og tenkte: jasså, du er her fortsatt? Hadde ikkje bydd meg i mot å få ein fullmåneunge..er glad i månen sjølv, så synest at den lille kan kome og sjå fullmånen og. (eg lovar, viss ungen kjem ut i dag/kveld/natt, skal han jammen få sjå månen og!! Skal peike og fortelle..) Er i grunn ei stund til termin, i motsetning hos ein del. Men det hadde ikkje gjort meg noke å bli ferdig i dag. Passar godt i dag. Slipper å ha mamma "hengande" over meg, har mulegheit til å sende min bror i fjøsen i staden for min kjære og eg kunne få "tatt igjen" på to veninner av meg som ringde og vekte meg i natt:P Dessuten har eg så lite å gjere om dagane (får ikkje lov å gå ute i fjellet, fordi det er vanskeleg om fødselen skulle starte. så då kan eg vel få ein unge å passe i staden. Og så kan han bli med ut i fjellet når renselsen er ferdig...*ønsketenking*). Lykke til alle som håpar på fødsel næraste døgnet! Og så håpar eg at eg blir blandt dei som kan skrive fødselshistorie for 14.september...
susemor-3 små Skrevet 14. september 2008 #12 Skrevet 14. september 2008 Barn nr 2 ble faktisk født en dag før termin, natten til fullmåne!! Har gått tilbake på kalenderen og sjekket opp, hehe. Øyner et lite håp nå om at NOE kan skje i kveld. Måtte jeg i det minste få noen maserier så jeg vet at kroppen ikke er fullstendig død!! Har helt mistet troen på at jeg skal klare å få ut denne ungen med egen hjelp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå