Gjest Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Var det du som hadde oppskrift på melkefrie vafler? *ammetåke* Er ikke så flink til å søke på siden her, så finner ikke den linken ang de vaflene....
~sjiraff~ Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Har ingen eksakt oppskrift men lager ofte melkefrievafler. Bruker som regel havregryn som jeg legger i vann og lar svelle i 15-20 minutter. Fyller på med litt hvetemel, sukker, vaniljesukker, bakepulver, egg og smør. Om min niese er på besøk (hun har melkeallergi) bruker jeg meierismør som hun kan spise. Hender jeg har oppi en dæsj med kardemomme også. Og rømme om jeg har. Hehe.. jeg bare dæsjer litt med de restene som finnes. Er vokst opp med en mormor som gjerne bruke isrester og vaniljesaus i vafler om hun hadde det stående )
Gjest Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 He he jeg HATER dæsjer !!!! Men havregryn var smart ja! Mini har forresten egge allergi også, så bli kanskje vanskelig med vafler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå