Gå til innhold

Skikkelig dramatikk her i morges :-O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da ungene stod opp var jeg ute på kjøkkenet og fant hver deres kopp med melk, før jeg la meg langt inn under dyna igjen for å våkne skikkelig. Som forventet kom begge ungene inn på rommet til meg, og kompis begynte å leke med mobilen.

Men så gikk de plutselig ut i gangen, og akuratt for sent hørte jeg nøkkelen i døra, på utsiden..! (Jeg pleier å låse soveromsdøra på dagen, er så lei av at ungene går inn og hopper i senga mi og drar alle klærne ut av skapet. I går hadde jeg altså glemt å ta nøkkelen ut av døra da jeg låste opp igjen... ##%!!!))

IKKE LÅS!! ropte jeg til frøkna, men da ble hun så forskrekket at hun ikke bare låste, men dro ut nøkkene også...

Helt rolig ba jeg henne om å sette den tilbake og låse opp for meg, men for en 2-åring er jo det tydeligvis for mye forlangt. Da hun ikke klarte å putte den inn i hullet igjen ble hun panisk, og gråt og ropte at hun ikke klarte det.

Mobilen min var forsvunnet med lille kompis, så da stod jeg der da...

Ba til høyere makter om at leieboeren måtte være hjemme og våken, og spurte frøkna fint om hun kunne gå inn i stua å låse opp verandadøren, så skulle jeg få xxx til å komme opp.

Ropte ut vinduet så hele kommunen må ha hørt meg, og fikk til slutt kontakt=) Problemet da var bare at frøkna ikke våget å låse opp døren, så da var vi like langt...

Det hele endte med at leieboeren hentet datteren sin, og vi lurte frøkna med at datteren ville komme inn og leke på rommet hennes, men da måtte hun låse opp. (De er like gamle)

Etter mye trygling, lokking, gråting, snørr og tårer ble døra låst opp og jeg kom meg ut. Phuu....

Moralen i dette må være at jeg må legge meg tidligere og ikke være så trett på morgenen eller no' ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff...drama ja !

Godt det gikk bra til slutt :o))

Skrevet

Ka?? syns det her høres helt sykt ut... Gammel e ungan siden du kunne bare gå å legg dæ igjen?

Skrevet

Uff...hørtes skremmende ut...

Bra det ordnet seg etter mye om og men.

Skrevet

En del unger klarer seg ganske fint en liten stund. Ville nok ikke sovna igjen selv, men ligget og slappet av litt bare. Man trenger ikke fotfølge barna hele tiden.

Skrevet

HYL- helt vannvittig! Litt morsomt når det gikk bra, da :D

Skrevet

Ungene er 2,5 og 1,5, og jeg gikk ikke og la meg for å sove, jeg la meg under dyna for å våkne. Ungene ble jo med inn på rommet. De pleier å komme oppi sengen med meg så ligger vi der og koser oss litt når vi har fri=) Men i dag gikk de altså ut i gangen og låste døren i stedet.

Melder du meg til barnevernet nå eller?

Skrevet

Tommage: nei,slapp av.. Meld dæ ikke te barnevernet... Må da få lov å reager,syns det e fortsatt helt sykt æ da... Koffør ikke legg dæ på sofaen? mindre sjangs for at man sovna da.

Skrevet

Jeg kan ikke helt se hva som er så sykt med det? Jeg sovner ikke, som sagt pleier vi å kose oss i sengen. Og om de leker i gangen utenfor rommet ser jeg ikke faren i det heller. Jeg ligger jo og ser på dem.

5 minutter under dyna er deilig=)

Skrevet

Unger er forskjellige. Jeg kunne aldri gjort det med junior, han må passes på hele tiden (og med passe på mener jeg at man må kunne at tak i han for å avverge..) Det er først de siste månedene at jeg har kunnet gå på do uten å ta han med..

Så for oss med særdeles aktive og oppfinnsomme barn er en sånn mulighet ikke tilstede, men jeg kan da ikke se at det er noe galt i det hvis man har barn det fungerer med? :)

Skrevet

Mine funker det utmerket med. De sitter og leker med Duplo eller med dukker om de ikke er i sengen med meg=)

Huset er barnesikkert, så de får gå fritt der de vil hele dagen uten at jeg følger dem som en smed. De rommene som er off limits låses=)

Skrevet

Jeg måtte selv legge meg nedpå (med soveromsdøra åpen) da jeg var gravid med yngste. Det var eneste muligheten jeg hadde til å ikke ødelegge morgenen og dagen med kvalme.

Heldigvis ble jeg ikke låst inne, hehe;-)

Men nå vet du det Tommage, alltid følg med på hvor nøkkelen er! Godt at det endre bra=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...