2 x gull Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Er den som slimete utflod? Seig? Hvit? Brun? Blodig? Tyntflytende?
gerd Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Tja - den er litt oppskrytt spør du meg ;-) Det er en klump med seigt slim som kvitteres lenge før eller i tiden frem mot eller under fødsel.
verysoon Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Kan variere veldig. Noen kvinner merker aldri noe til at slimproppen går, andre forteller ganske ulike versjoner. Slimproppen kan komme i porsjoner, som tykt slim, gult/hvitt eller brunlig og gjerne med blodstriper i. Kan også komme ut som en propp, visstnok. Selv har jeg bare opplevd varianten tykt slim i hvitt. Vet heller ikke sikkert om det var deler av denne slimproppen, men innbiller meg det. Du trenger imidlertid ikke kontakte lege bare fordi slimproppen går, det alene betyr ikke at fødselen er umiddelbart forestående. (Om det er blod i slimet skal du kontakte legen)
2 x gull Skrevet 14. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2008 Jeg lurer fordi det kom en "kake" med tykt hvitt grøtaktig greie ut i dag. I tillegg har det vært litt slimete, blankt i noen dager på forhånd (nesten som eggløsningsslim). Jeg har vært innlagt med kort livmorhals og begynnende åpning innenfra (indre mormunn) i uke 26/27. Har hatt mens liknende murring i magen i flere dager. Ikke rier og ikke blødning. Masse liv heldigvis. Er bare 30 uker så jeg er jo konstant nervøs. Skal til gynekologen på kontroll igjen i morgen så da får jeg se hvordan det står til med alt sammen. Fødte i uke 36 sist så jeg er en kandidat for for tidlig fødsler ser det ut som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå