Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 ...Over hvor fint svangerskapet i grunnen er på slutten! (Eller generelt hele veien i grunnen, hehe..) De fleste sier man er såååå utrolig lei og man orker ingenting osv.. Klart man er litt slapp av og til, men det kan da alle være;) Men dette har gått over all forventning! Klart jeg har slitt med ryggen de siste 2 mnd. men noe må man jo regne med. Klarte å jobbe til 2 uker før pemisjonsstart før det sa stopp, noe som jeg synes virker lenge i forhold til mange andre. Så nå skal jeg nyte permisjonen min og bare tenke på dette nye, lille livet som skal komme til verden;) Så spennende! Kun 3 uker igjen nå til termin;) Andre som har det slik?
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 helt enig egentlig:) har også hatt et flott svangerskap. Selvfølgelig sliter jeg med enkelte ting som sykt med vann i kroppen, dårlig søvn i et par mnd allerde og hatt en nerve i klem...Men allikevel gått mye bedre enn ventet:):) Har idag 4 uker igjen til permisjon. Og har jobbet 50% siden slutten av juli. 6 arb.dager igjen nå så blir det bare avslapping og lade opp til babyen kommer:) Gleder meg:)
sullemor Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Det er så deilig å lese om de som ikke klager hele tiden.. Jeg prøver å nyte den siste tiden, men det begynner å bli tungt nå. Det blir ikke mye soving, da snuing og dogåing står veldig høyt på listen og dette ikke tillater søvn. Ellers er jeg i storform. Har ikke gått opp noe særlig dette svangerskapet (7kg uke 39), så jeg er lett til fots og hopper rundt her med 3 åringen min Gleder meg til å bli ferdig nå også, har 11 dager til termin.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Nei, jeg skal heller ikke klage over hvordan svangerskapet har vært. Ok, rygg og bekken krangler og jeg blir sliten mye fortere enn vanlig. Men når jeg hører hva andre sliter med så er jeg takknemlig for at jeg tross alt er i fin form. Må si jeg gleder meg litt til å komme ut i permisjon om 2 uker, for det begynner å bli litt slitsomt å fungere på jobb med minimalt med nattesøvn. Men alt i alt har dette vært et fint svangerskap så langt
Fuglehjertet Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Er selv i kjempeform, bortsett fra kvalmen i begynnelsen har det ikke vært noe som jeg ikke klarer å takle. Sist gang husker jeg at jeg stod på kjøkkenbenken og vasket oppå kjøkkenskapene da jeg hadde gått ut i permisjon og bare gikk og ventet. Gubben ble ikke blid... Håper de siste ukene blir slik de også, har 5 uker igjen nå før jeg går ut i permisjon.
Gjest Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Jippi! Endeleg eit innlegg om kor fint folk har det i svangerskapet! Virkar jo nesten som om det er tabu å ha det bra... Heile svangerskapet mitt har vore strålande i grunn. Einaste kjedelege eg har vore borti var akutt trøttheit heilt i begynnelsen, litt kvalme etter store måltid, var litt svimmel ein periode (mest sannsynleg pga jernmangel) og no i det siste er det kun at kroppen "stivnar" om eg har ei stilling for lenge. Og så er søvnen litt varierande, men det trur eg kjem av trenging til nattvåk og amming;) Alle tinga som eg har nemnt over her er jo berre bagatellar samanlikna med kva andre må gjennom. Det tristaste er i grunnen at eg ikkje "får lov" til å vere ute å gjere det eg vil... "tenk om fødselen startar når du er langt opp i ei fjellside ein plass" jaja, er vel kanskje noke i det folk seier...? No er det kun 15dagar igjen til ul termin...og håpar ungen kjem snart, for eg vil opp i fjellet før vinteren set i gong...kom ut no lillevenn, mamma ventar på deg!!
verysoon Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Har også hatt et svangerskap fritt for komplikasjoner eller plager:). Ikke vært kvalm en eneste dag, ingen halsbrann eller noe. Sover dårlig nå pga utallige toalettbesøk, men er i like bra form som ellers, har mye energi og føler meg stort sett bra:).
trekløver<3 har fått 3.jenta Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 Hei hei solstråler! ) hehehe... Jeg også føler det slik nå. Slet litt i starten med mye kvalme og oppkast, og er 100% sykmldt etter en lengre periode i jobb i 50%. Jobbet 100% de 4 første mnd. Har termin om enten 28 eller 34 dager ;O) Fått to forskjellige datoer, en på priv.klinikk og en på St.olavs.. Meeen, forholdene tatt i betraktning så er humøret på topp nå, og formen er grei. Jeg kom meg veldig da jeg fikk redusert jobbingen en del, for jeg stresset noe vanvittig i tillegg til mye oppkast. Nå er ryggen på plass igjen, ikke vondt i bekkenet og sjeldent kvalm. Sover en god del, for har manglet energi, men tror jeg er på bedringens vei der og. Klager ikke i hvertfall! ) I mitt 1. svangerskap hadde jeg null plager! Hele svangerskapet gikk som en drøm, faktisk! ) Ikke kvalm en eneste gang, null rygg/bekkenplager! Men nå har jeg hatt et annerledes sv.skap, og det sies jo at ingen sv.skap er like.. Godt eksempel hos meg i hvertfall.. ;O) Håper jeg finner igjen energien de siste ukene, slik at jeg stiller godt rustet til fødselen! Viktig å lytte til kroppen, det gjorde ikke jeg i starten, og tok i litt vel mye tror jeg... Jeg vil så veldig mye, og det vil jeg nå også.. hehe.. Føler meg i bedre form nå enn på veldig lenge i dette sv.skapet, og det skal jeg nyte! Er ferdig med det meste til lillepia kommer, utrolig nok! Men må vaske rundt div. Har begynt med kjøkkenet, jøkkenskap o.l nå. Og badet er nesten ferdig rundvasket. Rart hvordan kroppen reagerer på det å måtte gjøre klart så mye til den lille kommer! Samboeren min rister bare på hodet. Jeg kan stå som en krok, litt som en flodhest som er kalvbent eller noe...hehehehe, og tørke støv av alle gulvlistene i stua..hehe. Sikkert et morsomt syn ja! ;O) Jeg har masse vann i kroppen, og har gått opp mye i vekt, ca 20kg. Det gjorde jeg med 1. barn også, uten at det vistes så godt på meg.. Men vannet tar knekken på både vekt og fasongen på anklene kan jeg love dere! ) Jeg har avtrykk etter tights som er løse og sokker uten strikk tilogmed. hehehe...Huff a meg! Lekkert! Men, slik er jeg. Det var jo slik sist også, enda jeg prøvde å heve føttene og drikke vann o.l. Strekkmerker: Jada, de har kommet de også! ;O) Fikk ingen med min 1. jente, nå er magen FULL av merker! De kom relativt tidlig til meg nå tror jeg. Og flere blir det nok innen sv.skapet er over. Meeen, som samboeren min sier..Det er jo et "bevis" på at man har bært frem barn til verden! ;O) Ca 75% av alle kvinner får strekkmerker i en større el. mindre grad. Ingenting å gjøre med det. De kommer til å være der for bestandig, men de vil jo naturligvis bleknes litt etterhvert.. Jeg ville bare skrive litt om dette, da jeg ser at det er så mange damer her inne som er så livredde for å få strekkmerker. Det er ikke farlig! Man kan godt smøre seg med kremer, det har joeg også gjort. (vanlig kaldpresset olivenolje til opplysning, meeen tror nok ikke det direkte forhindrer strekkmerker, for de kom til gans til meg. Det er jo underhuden som strekkes.. Men uansett så er det jo godt til huden å bli smurt inn med en god olje. Jeg bruker vanlig kaldpresset olivenolje til så mangt jeg. Suverent og naturlig!) En liten ting til...tror ammetåka har slått til før den skal hos meg..Jeg er så susete, og nærmest litt treig i oppfatningen for tiden. Det er skikkelig pinlig! ;O) Et eks. er: jeg og sambo så en film forleden, det det var et fly som fikk drivstoff fra et annet fly i luften... Jeg presterte å tolke det hele som at flyet ble tauet av et annet fly!! huff og huff! hehehe ) ) Oi, se flyet blir tauet av et annet fly...rart.. hihi.. Litt ute og svever med tankene mine jeg for tiden gitt! ;O) Dette var bare et lite eksempel. Samboeren min har fått seg mang en god latter av meg i det siste. ja! ;O) Dette ble et laaangt innlegg fra meg. Har så mye på hjertet, og er i så godt humør. Godt å skirve det ned også! Lykke til alle sammen! Blir spennende å følge hverandre nå mot den store dagen! Gleeeeeder meg til å møte lillejenta mi! ) Samtidig som at jeg vil kose meg frem til dagen kommer! ) Jeg har ca 5-7 toalettbesøk pr. natt, og drikker 1 l drikkeyoghurt hver dag, og spiser ca 4 rå poteter hver dag. ;O) (da starter jeg med den første ca kl. 05.00 om morgenen...) ;O) Hilsen Irene, snart 2 barnsmor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå