Gå til innhold

God morgen damer:-) Spiser dere frokost sammen i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo en samboer som sover lenge. Og barna og jeg er oppe lenge før han. Prøver å vente med frokost til han kommer, men ofte er vi sultne før det.

Hvordan gjør dere det i helgene? Spiser dere frokost sammen lørdag og søndag, eller blir det mat når dere er sultne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, altid. Min mann liker også å sove lenge (både hverdag og helg). Jeg står som regel opp med barna rundt kl. 6. Minsten får pupp og senere litt grøt og eldstemann på 5 år får en skål med frukt (druer, oppskåret eple etc) evt et knekkebrød om hun er veldig sulten. Dette spiser hun som regel mens hun ser på barnetv. Herren i huset står da som regel opp rundt 8:30 og da spiser vi "ordentlig" helgefrokost sammen. Da er det også tid for minstemann å ta sin første lur, så da får også mamma spise i fred :-) I hverdagen spiser vi sjeldent frokost sammen.

Skrevet

Det hender vi spiser sammen. Men jeg og babyen står som regel opp før han, og jeg er sulten på morgnen

Skrevet

Det kommer egentlig ann på hva vi har lyst på!

Vi har hver vår sovedag vi da.. enten lørdag el søndag står jeg opp med lillemor og vice verca. Tar gjerne noe lett og venter på hverandre, er hyggelig å spise sammen :)

Skrevet

Hvem liker vel ikke å sove lenge?

Her er soving en samarbeidsprosjekt og vi bytter på slik at alle får seg søvn.

Hørtes litt ut som noen av dere er alt for snille med mannen?

Jeg var selv sånn før, men nå har jeg innsett at jeg må være flinkere til å si i fra og at vi må dele på det (fikk søvnproblemer av for mye nattevåk.)

Men over til frokost - siden vi for tiden deler på sovingen blir det frokost til ulike tider, men når vi alle har kommet mer i søvngjenge gleder jeg meg til fellesfrokoster igjen.

Skrevet

søndagen altid ja, nå går vi på babysvømming om lørdags morgen så da tar vi det kjapt for oss selv mens vi gjør oss klare og mater knøtten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...