Gå til innhold

Hvorfor er ALLE jenteklær ROSA??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg veldig ei jente neste gang, men hun kommer sikkert til å gå kledt i storebrors arveklær hele livet fordi jeg er så møkka lei av rosa! Rosa og sjokkrosa med/uten prinsesser, glitter,disneyprinsesser og Hello Kitty. Jeg har lyst å kaste opp bare jeg nærmer meg jenteavdelingene på de store kjedebutikkene som HM, Cubus, Lindex osv...

De eneste som har "behagelige" klær å se på er jo knælldyre, hvorfor må rimelige klær være så "vulgære"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er mye i brunt og lilla også jeg da -selv hos kjedene.

Skrevet

et ord- benneton- billig, lekkert og ikke alle som har.

Skrevet

Heeeeeeeeeeeeeelt enig. venter jente nå og er kjempeglad for det, men jeg hater rosa, virkelig.

Dette prinsessegreiene har jo tatt helt overhånd.Når jeg var liten ville jeg ikke være prinsesse i det hele tatt! Mine "idoler" varr pippi Langstrømpe og Ronja Røverdatter, ikke missforstå jeg har aldri vært noen guttejente, likte og leke med dukker og barbie men dette prinsessestyret er bare helt kvalmt.

Jenter vil jo bli glamormodeller når di er 10-12 år, ekkelt!

Skrevet

HI, kanskje på tide å handle andre steder enn kjedene da?

Name It, Me Too, Mexx, Claire.dk osv har lekre klær, som IKKE er rosa, til en helt grei penge. (eller vel, Mexx er vel ikke så veldig billig...)

Har du ikke råd til å handle annet enn søppel så kanskje du skal ta en titt på hva du handler og heller handle litt kvalitet fremfor kvantitet?!

Skrevet

Du bør virkelig få opp gluggene HI, for det finnes mange farger på både HM, Cubus, Lindex. Kanskje ikke på det aller minste i str. 50 - 62. Men jenta mi har veldig mye i andre farger, lilla, oranskje, rødt, grønt og brunt. Prøv å ikke være så negativ neste gang du går inn på Lindex, så ser du nok noen farger inni mellom det rosa. :P

Skrevet

Har også problemer med å finne klær jeg synes er fine til jenta mi. Liker ikke rosa jeg heller. Synes 95 % av alle klærne (og utstyr ala sengesett etc.) til jenter enten er rosa, eller så er det i sånne veldig knalle, glorete farger eller sånne brune 50-talls mønstre. Savner litt større utvalg i litt enklere, nøytrale plagg. Men det finnes naturligvis noe, da. Har faktisk funnet en del fint på nettet - som også var ganske billig :-) Prøv bl.a. www.kidsloveit.no.

Skrevet

Da bør du handle andre steder, jeg har så mye flott til jenta mi i brunt, lilla, grønt, gammelrosa, og noe blått..

Skrevet

jeg har ei jente på to år og hun har bare et rosa sett i garderoben sin:) (og det var en gave..). hvis du kikker f.eks på lindex har bamsemerket mange fine klær i andre farger enn rosa. er faktisk sjelden de har den fargen på kolleksjonene sine. ellers er exit en butikk med utrolig mange fine farger. internett er en annen mulighet til å skaffe seg pene plagg og det trenger absolutt ikke å koste så mye heller:)

hater selv rosa, så unngår totalt den farven når jeg handler barnetøy

Skrevet

helt lik som deg, hatet rosa, og alt jeg kjøpte til henne før hun ble født var andre farger. men så fikk jeg jo litt rosa, og så tok vi det jo på, og hun er faktisk nydelig i rosa, og kjøpt tin til henne i rosa har jeg også.

jeg hadde gutt fra før, akkurat som deg, muligens var det derfor litt fremmed med rosa.

jenta mi går litt i gutteklær hun også, gjenbruke er jo veldig fint, menikke så mye som jeg hadde trodd, litt fordi ting tiil han har forsvunnet til venner og familie med baby.

muligens blir du som meg, som digger rosa. :-)jeg er ikke så keen på alle disse prinsesse og babrbie og dinsey tingene, men det finnes mye fint rosa både fra 1000 andre, så vel som kjedene :-)

Skrevet

Jeg tror ikke du har sett så nøye i jenteavdelingene på hm og lindex i det siste jeg. Jeg var ihvertfall på lindex og shoppa klær i brunt, grønt og lilla i går, og jeg har handlet både gule, brune og mørkelilla klær til henne på HM i det siste. På HM har de til og med en del lilla og sorte klær, og lindex har masse oransje.

Dessuten er det ikke alt rosa som er dillete. Det finnes masse fint i mer "gammelrosa", sterk cerise og knalle fine rosafarger. Det er så utrolig masse fine jenteklær i butikkene nå, i mange ulike stiler og farger så jeg tror nok det har mye med innstillinga di å gjøre.

Skrevet

Jenteklær er rosa fordi det er fint!

Små jenter i rosa er helt nydelig syns jeg :)

Jeg finner mange andre farger også jeg da men holder meg mest til rosa.

Litt brunt og lilla, men helst rosa.

Skrevet

Enig her - det er da andre farger;) Hvis jeg får jente kommer det til å bli mye nøytralt, lilla og rodt. Rosa er ikke min greie..

Skrevet

Da jeg ventet jente, og også i løpet av ca 6 første mnd, var det lite rosa her i huset for jeg var overhodet ikke glad i det. Men som noen andre her på denne tråden, så jeg hvor mye hun kledde det, og nå (14 mnd) er det en del rosa i garderoben, i tillegg til masse annet selvfølgelig.

Forøvrig også enig om at det er masse spennende klær der ute i andre farger! Du kan handle på nettet også, f.eks. Rosa og Ridderen, Krokofanten, m.m. Men det er dyrere da.

Skrevet

Datteren min har nesten ikke rosa klær, i allefall ikke sånn lyserosa/knallrosa. Hun bruker mye mørk rosa, brunt og lilla. Syns det er lett å finne klær til henne. Hater sånn prinsessedill jeg da, men HelloKitty har hun litt av. Handler en del på kjedene til henne, men må nokk si meg enig i at mye av det tøyet ville ikke falt meg inn å ta på henne. Gurk!

Nå skal jeg handle gutteklær denne gangen jeg da, og syns billigkjedene er heelt håpløse på gutteklær. Syns enten det er sånn "søt lite mammafjols stil" eller helt "spiderman". Ikke noen mellomting liksom. Så har knapt kjøpt inn babytøy på kjedene, stort sett bare NameIt og ull foreløpig.

Skrevet

Lindex har mye annet enn rosa og går jo an å gå i gutteavd også. Ellers synes jeg hvitt og lyse farger er fint til nyfødte. Når de blir litt eldre så synes jeg brunt, rødt, grønt og litt sterke farger er tøft. Polarn og pyret har mye jeg liker. Ellers må du bare belage deg på at du får mye rosa i gaver...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...