Gå til innhold

Kommer dere til å bruke dyne til deres nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å handle seng osv til uka, og da lurer jeg på om jeg skal kjøpe dyne?

Eller om jeg skal kjøpe type voksipose?

Og, barnet kan ligge rett på saue/lammeskinn ikkesant? Behøver ikke ha noe i mellom?

Herregud jeg er så grønn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer ikke til å la babyen ha lammeskinn i senga fordi jeg syns det er ekkelt og klør selv. Kommer til å ha madrass, overmadrass,

laken, tynn dunpute og den minste (60 x80) dundyna i starten. Dessuten har jeg kjøpt en liten matte som man kan klistre fast to "pølser" langs sidene slik at babyen føler den ligger trangere. De roer seg ofte bedre om de ligger litt trangt.

Du får selvfølgelig gjøre slik du mener er best, men jeg ville ikke hatt babyen i pose.

Skrevet

Kommer nok til å kjøpe dyne, madrass, overmadrass, mulig sånn sovepose? Ikke pute, søstra mi brukte ikke det på sine 3 det første året..

Saueskinn ol skal visst være utrolig bra, de er litt mykere de soveskinna enn de jeg tenker på.. Å babyen har jo stort sett pysj på om natten..

Men som skrevet før, det er jo opp til hver enkelt.

Skrevet

Jeg har brukt dyne til begge mine gutter. Jeg begynte rett på juniordyna jeg!

Skrevet

Vi skal bruke dyne,

vi brukte vogndyne i sengen leenge vi da og så gikk vi over til neste str før juniordyne. Kunne ha hoppet over den mellomdynen, men igrunn veldig fornøyd med å ha alle.

Gutten vår lå ikke på saueskinn første tiden, men det er mulig det var fordi jeg ikke tenkte på det siden det var sommer og varmt

Vi bruker ikke pute, syns det er greit med minst mulig løsøre i sengen til de aller minste.

Skrevet

Det av basic ting til seng du trenger er:

Madrass

Overmadrass

Sengekant

Dyne

Lammeskinn i senga tror jeg ikke at jeg ville valgt, men vi får nok en baby med sensitiv hud, så tror ikke han/hun vil tåle det så bra. Det holder med dyne hvis man ikke har det for kaldt på soverommet.

Skrevet

Min første er desember barn og det var ganske så kaldt så vi brukte:

Madrass med tisselaken på

Overmadrass ( oppå tisselakene, ja da måtte jeg også vaske overmadrassen med det var helt greit, syntes tisselaken er så stive..)

Vanlig laken

Dyne den minste , men uten pute!

Sengekant

Så passet jeg på at senga ikke stod ved vinduet, men på andre siden av rommet. Brukte lammeskinn i senga de dagene gradstokken nærmet seg minus 5-10, men ellers gikk det kjempe fint, hun var aldri for varm og aldri for kald heller, men akkurat passe :)

I vogna brukte jeg også bare dyne, men kledde på henne på en helt annen måte, med lammeskinn nederst ( voksiposen ble brukt når det var under - grader ute..)

Skrevet

Soveskinn kan du godt bruke til baby,men jeg legger alltid flanell bleie under hodet til babyen pga gulp o.l.

Ikea dynen måler 100x125 og en junior dyne måler 100x140.

Vi kjøpte både seng madrass dyner og sengetøy på ikea,sparte masse penger på det.

Dyne til vuggen fikk vi av min mor,husker ikke hvor den er kjøpt,men det var en sånn bitteliten sak som ikke kunne brukes til noe annet.

Skrevet

Jeg er selv hyperallergisk, og komemr ikke til å bruke lammeskinn i det heletatt, da jeg ikke kan ha det i hus.

Har tenkt dyne i seng og vogn, og en voksipose i tilegg til vogna.

Til mine andre brukte jeg bare putetrekket i sengesettene til å ha under hodet til babyn

Skrevet

Overmadrass er ikke nødvendig i det hele tatt, så det trenger du ikke.

Jeg kommer til å bruke dyne :)

Skrevet

Her er det mye forskjellige meninger om hva man kan gjøre.. så du har litt å velge mellom.. hehe..;) Du finner nok raskt ut av det, hvordan du liker å ha ting.

Jeg kommer selv til å bruke lammeskinn og dyne, dundyne den minste 60x80 i førsten. Jeg tok også et teppe og rulla sammen til en pølse og la rundt hodet til babyen så detskulle bli litt lunerer i førsten..

har aldri brukt overmadrass.. Kommer heller ikke til å bruke pute.. snuppen er 20 mnd og bruker fortsatt ikke pute.. Han bruker fortsatt dyne som er 80x100

Skrevet

Nope.. tror ikke det.

Kommer sikkert til å bruke "pod" (sovepose) og teppe.

Vi får se, kommer an på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...