Gå til innhold

Akupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte at siden jeg har prøvd såpass lenge at jeg burde prøve et eller annet, så da tenker jeg litt på akupunktur.. Stod på hjemmesiden at det har stor hjelp for de med hormonproblemer eller problem med å bli gravid. Men vet egentlig ikke hvor effektivt det er.. Noen som har prøvd det, og kan fortelle litt om det? Noe jeg burde tenke gjennom i forkant?

Er veldig takknemmelig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies å være veldig effektivt. jeg har selv blitt anbefalt aku av både gynekologen min, og av ivf klinikken på haukeland sykehus. Det er faktisk gjort vitenskapelige studier på dette, med positive resultat. Anbefaler at du finner n godkjent akupunktør, du finner liste inne på norkse akupunktører sin fagforening, tror den heter naf? Husker ikke helt. Når du ringer akupunktører i ditt nærmiljø, spør om de har erfaring med ufrivillig barnløshet før du bestiller. Om d ikke har det ringer du neste :-)

Lykke til da!

Skrevet

Hei:)

Jeg har ikke erfaring med akupunktur og barnløshet, men jeg har akkurat vært på kurs og lært meg akupunktur for andre ting. Vi bruker øreakupunktur på jobben min og vi har veldig god erfaring med det:) Og jeg merket at akupunktur virkelig VIRKER når jeg var på kurs nå! Så det er å anbefale:)

Lykke til!!

Skrevet

Hei! (Først vil jeg si: hei KIRSTY! Du gir ikke opp:) Godt!

Så....

Jeg har eraring med akup. Må først si at jeg tror jeg er meeeeget mottagerlig for dette, for her er hårreisende fakta. Jeg ble gravid for 2 år siden, hadde prøvd i ca 7 mnd (ikke lenge, men lenge nok-dere skjønner??). Så jeg fikk 4 behandlinger og vips mnd etter satt den! Tok 2 ganger før EL, 1 gang under EL og 1 gang i lutealfasen (mellom EL og IKM). Dæven steike, sier jeg bare! Full klaff, i en mnd vi "selvfølgelig ikke prøvde". (sikkert;)

SÅ....Mine medsøstre... Har vi egentlig prøvd å få søsken til denna ungen vi har fått da:) Siden ja, før jul. (først da fikk jeg tilbake mensen etter amming). Og har hatt syklussssser (!) på 35-50 dager! (uakseptabelt;) Men jeg har jo kjent min eggløsning og kjent symptomene, men det har liksom ikke klaffet ordentlig. (Eller, det gjorde det 2 ganger, men det endte med blødning i uke7..).

Har nå gått til akupunktur 2 ganger, og skal dit igjen til uka. Altså 1 gang på siste dag med mensen, 1 gang under EL og 1 gang i lutealfasen. Og det som har skjedd!!! Er at jeg har fått syklus på 28/29 dager!! Tror nesten ikke det er sant! Har selve EL i morgen... Det er virkelig mirakelnåler. Jeg har veldig trua på dette, og hver gang jeg har vært der så kjenner jeg kroppen min blir helt varm, og det romler liksom i magen. En lett bobling på en måte. Ikke sulten og ikke luft, men akkurat som det løsner litt på eggstokk-systemet:)

Jeg forventer ikke å bli gravid denne pp. For jeg har tatt Ibux og jeg gir det liksom noen mnd til før jeg tror det vil klaffe helt. Vi har jo ikke brukt 1 år enda, så jeg kjenner jeg er faktisk helt avslappa til dette. Men likevel er det uhyyyre spennende hver mnd! Hver uke har liksom sin fase:)

Likevel er det noe som sier meg at kanskje de nettopp er vår mnd denne gangen? Det er bare så drit skuffende å forvente at det skjer noe, og så gjør det ikke det da. Kjipe greier.

Sum-a-summarum så anbefaler jeg akupunktur på det sterkeste! Det er absolutt verdt et forsøk. Vil legge ti lat jeg har vært plaget med UVI siden jeg gikk på barneskolen(!), har det 3-4 ganger i året:( Meeeeen, det har jeg ikke hatt siden første gangen med akupunktur. Helt snålt! :)

(Tror jeg er yndlings-pasienten til hun jeg går til, hehe;) Alt klaffer liksom).

Og du.... Tvi tvi!!

Skrevet

Hva tvil jeg enn måtte hatt om akupunktur tidligere, har jeg mistet det nå etter dette innlegget! :) Så nå har jeg nr. til en autorisert akupunktør i nærområdet, som tok hovedoppgave i kvinnelig infertilitet. Regner med at jeg ikke kan få det bedre da :) Ønsker viiirkelig at dette går, for jeg er SÅ lei av prøving. Har prøvd alt, fra salvie-te, el-tester og "ikke-tenke-på-det"-prøving.. Og det er vel unødvendig å si at ingenting har funket.

Men hvor mange er "mottakelige" for akupunktur egentlig da? Og hvor lang tid bør jeg rekne før det blir noe forandring? Og må sambo være med også? (for han er nemmelig borte i tre uker til...)

Såå.. Lykke til videre med prøving! Håper det funker for oss alle :)

Skrevet

Og bare et spørsmål til.. Hvor mye må man regne med å betale? Er det ganske jevnt uansett hvor man er?

Skrevet

Hei igjen:)

Første gangen er det som regel noe dyrere enn de etter. Fordi da har man som regel en samtale om hva ståa er. Selv fortalte jeg om UVI-problemet mitt, om syklusen (den var noe rar for 2 år sia også...), og om at jeg øsnket å få fart på ting!! ;) (Damn it did!).

Jeg betalte 600 kr første gangen, deretter 300 kr pr gang.

Hvor mange som er "mottagerlige" for akup. er jeg neimen ikke sikker på. Så lenge man har trua på det, så funker det, er det ikke sånn da? ;) Bare kjenn etter, når du ligger der. Og pust med magen. Så kjenner du kroppen og nålene gjør sitt:) (Og kjenner du ingenting, så får det bare være).

Forandringen skjedde med en gang for min del. Keente jo at kroppen nesten gikk-ut-av-seg-sjæl;) Men det er MEG da! JEG garanterer jo ikke for noe som helst, bare sier det som jeg har opplevd det.

Samboeren min blei igjen hjemme i sofan, men ga han sink da. :)

Hold meg oppdatert, jente!! Håper du føler noe ved disse nålene. Og om du ikke gjør det, så mist ikke motet. Plis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...