Mor di! Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 så går vel ikke frakten inn under 200-kronersgrensa? Bestilte noen varer til kr. 180 fra en utenlandsk nettbutikk, men da de skrev verdien av innholdet på pakken, skrev de den samlede summen med frakt. Så da måtte jeg ut med 170 kroner i toll og avgifter... Dette blir vel feil? Eller...?
M@mm@ til mine barn Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 200 er inkl frakt, så det er nok rett... men fy søren så urettferdig. Jeg bestiller masse fra Usa og Kina og fra Kina har heg aldri fått noe som helst på det, men fra Usa får jeg innimellom. Men jeg trenger det jo pga firmaet da så jeg må betale uansett, men 170 kr ? Fy søren så kipt.
~sjiraff~ Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Det blir feil ja. Det er verdien av varen som skal være under 200 kr. Frakten skal ikke medberegnes. MEN Dersom varen er verdt mer enn 200 kr så må man måtte betale moms og toll av varen+frakt. Men i ditt tilfelle skal du ikke betale moms eller toll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå