Honningmelon Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Eldste på 4,5 år begynte med Flutide/Ventoline da han var ca. 2 år pga ekstrem og lanvarig hoste ved forkjølelse. Har vært hos legen flere ganger, og har tatt bort medisinen i perioder, så begynt på igjen osv. Men, nå i ca. 1 år har han vært uten medisin. Kun hatt Ventoline ved behov. Det siste året har han vært ganske bra. Hostet noe, men ikke så ille som før. Så begynte det med en forkjølelse denne uka, og hosten kom. Hentet han i bhg en av dagene og han var veldig slapp da han kom hjem. Hostet mye, og fikk litt feber. Ble så kjempetett, begynte å surkle i brystet og han ble veldig kortpustet. Ble nesten redd for han. Han fikk Ventoline flere ganger, men var hele natta veldig tett og veldig surklete og kortpustet. Har kun sett han så kortpustet da han var veldig syk av lungebetennelse. Dagen etter var han bedre, og pustet så og si normalt, og feberen var borte. Hva var dette egentlig? Var det et astmaanfall? Har aldri opplevd det, så jeg aner ikke.
Honningmelon Skrevet 13. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2008 Dytter en gang til...
meg tjohei Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 det som er klasifiseres med et astmaanfall er at det er motstand når de puster ut og ikke inn. så vannskelig og si ut i fra det du sier. mye slim i luftveiene vil jo gjøre respirasjonen vannskelig, men bør ikke være astma av den grunn.
Honningmelon Skrevet 14. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2008 Takk for svar :-) Hmmm... nei, jeg vet ikke. Det var liksom tungt begge veier. Syns dette var så rart, ettersom det var så kortvarig. Trodde han skulle bli skikkelig syk...
Leirha Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Har selv vokst opp med astma, og har fortsatt kraftig astma, så jeg vet godt hva det er for å si det slik. Astma kommer veldig lett når en blir forskjølet, så det er godt mulig det var astmasymptomer. Men det virket ikke så sterkt da, og det er jo bra. Skikkleig astmaanfall var det langt ifra.
Honningmelon Skrevet 14. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2008 Nei, det var ikke noe skikkelig noe. Da hadde jeg nok ikke vært i tvil om hva det var. Men, om det var et lite anfall, så vil jeg nok følge litt mer med framover. Hadde jo slått oss til ro med at han kvitt det. Får se, er jo ikke sikkert det dukker opp igjen.
Leirha Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 bare hold et øye med ham når han blir forskjølet, det er så lett for at det trekker ned i brystet da. Men slik det var nå hadde jeg ikke blitt så veldig urolig, men lett å si, vet jo selv hvordan det er å være forelder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå