vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 att gutta hennes er for store for spiderman ... de er 8 år ... hva tenker dere?
Ronja&Odin Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 perfekt alder det vel? broren min er 8 og han digger spiderman
Gjest Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Er ikke enig. Vil de ha det selv, og hun nekter?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 At de egentlig er for små Spiderman er teknisk sett "voksenfilm" og "tegneserie for voksne". Neida, men jeg synes absolutt ikke de er for små.. Om de selv liker det så ser jeg ikke helt hvorfor hun evt skulle tvinge dem til å slutte. Sambo synes ikke han er for gammel heller
Gjest Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Hvis du ikke mener tegnefilmer, men spillefilmene som utkommer med noen års mellomrom, så vil jeg si at de er for små!
hit og dit Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Eg tenker at det er dumt å prøve å styre interessen til ungen. Filmene er han jo for ung til, så det finnes jo ei målgruppe eldre enn 8år også. Kva tenker ho om dei?
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2008 de vil ikke ha noe med spiderman for det er for barnslig... de har "brukt" opp det på en måte...nå er det star wars å slikt som gjelder , syns nå det var tidlig jeg da ...
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2008 de er helt enige hele bunten att spiderman er barnsli punktum. er det ikke elleve års grense på disse filmene?
Gjest Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 Jeg tenker at både tegneseriene og filmene er beregnet på voksne, så at noen på 8 er for store er bare tull. De burde egentlig ikke ha sett spiderman i det heletatt, og at det trykkes på alt av tekstiler til små barn er noe tull... Spiderman er for ungdom/voksne, så 8-åringer er for små, ikke for store.
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. september 2008 ikke sant...hva med star wars? er ikke det også for noen litt annen aldersgruppe?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 13. september 2008 #12 Skrevet 13. september 2008 Star wars går under samme kategori, kanskje enda mere voksent det. Mener nå jeg da.
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. september 2008 det var det jeg trodde ja
hit og dit Skrevet 13. september 2008 #14 Skrevet 13. september 2008 Jo eg trudde det var 11år. Jaja, men er star wars verre egentlig? Må innrømme at eg har aldri sett ein heil film i serien, men er det meir vold/slossing i dei? Kan hende desse gutane har fått med seg at det finnes mykje spiderman stæsj for unger som er veldig små, og da må jo dei vera mykje eldre. Star wars neste.... =)
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 13. september 2008 men det som er så gøy er att de skal være så tøffe men han som er ett år eldre er redd nissen. uff...
Gjest Skrevet 13. september 2008 #16 Skrevet 13. september 2008 Jeg mener nå at star wars er filmer en 8-åring vil ha minimalt med utbytte av. De vil jo egentlig ikke kunne forstå noe av den egentlige handlingen. De vil jo bare se slossing med sverd, racerkjøring med div. kjøretøy osv ... ikke noe av meningen bak det som skjer. En 8 åring har jo ikke noe som helst grunnlag for å forstå den kampen som foregår i dragningene mellom godt og ondt og grenselandet imellom... Pluss at det er store persongalleri med karakterer som kan se nokså skremmende ut ... samt at om de får med seg noe av hvem som er gode og onde, så er det flere av karakterene som driver med et dobbeltspill som kan være vanskelig selv for en voksen å oppfatte. Ja, en 8-åring har helt sikkert lyst til å se det samme som en på 15, det er jo helt normalt. Og høyst trolig vil de finne en måte å få tilgang til de også, og være skikkelig tøffe i trynet helt til mørket faller på (akkurat på samme vis som vi da vi var 12-13 og så skrekkfilmer vi senere på kvelden skulle ønske vi hadde latt være). Men jeg mener det blir helt feil av foreldre å tilgjengeliggjøre (og bygge opp under interessen for) filmer barna er alt for små til å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå