MrsLene Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Frustrert. For 4 måneders siden begynte datteren min å tisse do. Hu sluttet på dagen å tisse i bleia, både natt og dag, og har nesten ikke hatt noe uhell. Men hu nekter å bæsje do. Nå orker jeg ikke mer bæsje truser, de går jo rett i søpla, så nå er bleia på igjen.Noen gode råd erfaringer?
dama Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 dattern min sleit med det også.. vi endte opp med å ta på bleie når hun måtte bæsje.. etter en stund fikk hun det endelig til.. hun er fem år i dag..
MrsLene Skrevet 13. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2008 Har prøvd det å.sagt til henne at hu må si ifra når hu må bæsje, men hun vil ikke si ifra. Eneste gangene hu sier ifra er hvis hu er naken. det gikk jo greit om sommer, men nå som det begynner å bli litt kaldt kan hu jo ikke fly naken rundt i stua.
Gjest Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Har etterhvert fått inntrykk av at dette er et veldig vanlig problem når barnet er i "overgangsfasen" mellom bleie og do. For datteren vår ble det etterhvert så plagsomt at vi ga henne Lactulose (Duphalac) Det funket veldig bra. Sier hun fra når hun må bæsje? Eller kan dere kanskje lage avtaler om at hun kan si fra når hun må og at hun da kan få på bleien for å bæsje? Vår datter spurte etter bleie til å bæsje i helt frem til hun var ca 3 1/2 år selv om hun var tørr og gikk uten bleie fra hun var litt over 2 år.... Lykke til )
Gjest Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 hehehe.... og jeg aner ikke hvor jeg fikk den antagelsen fra at hun slet med hard avføring i tillegg... hehe... Erre mulig ;o) Antok sikkert at det var problemet ut fra overskriften og selv om innlegget ikke nevnte dette med et ord...ja...altså..hehe... )
MrsLene Skrevet 13. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2008 Hehe, neida hu sliter ikke med det. Men har vært inne på tanken å gi henne litt lakserolje o.l å sette henne på do med en gang så hu ser at det ikke er noe "farlig". Men for drøye den litt før vi gjør det kanskje.
Gjest Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 svært mange barn liker ikke å sitte å "dingle" når de skal jobbe ut nr 2, så bruk både doring og krakk så hun har kontakt med bena på noe. Om du allerede har dette, kan det også være hun er redd for "splasjet" som kan komme, hehe:) det løste vi ved å legge papir ned i do, så det ikke kommer vann i stumpen:) Ellers kan du prøve med potte? Min mellomste klarte/ville ikke do før han var rundt fire, og bæsja heller på potta ( hadde sånn stor Baby Bjørn potte med høy rygg, den er langt mere behagelig å sitte på for de som sliter litt, og bruker litt tid:)
MrsLene Skrevet 13. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2008 Takk for gode råd, dette skal jeg prøve. Hu går alene å tisse på do, har krakk og ring men rekker ikke ned med bena når hu sitter, så da skal vi prøve å få løst det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå