Gå til innhold

Flyreise og støttestrømper....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut på en 4-timers reise om et par uker, da er jeg i uke 28. Har fått beskjed om drikke mye og ha på meg støttestrømper. Men hvor får man egentlig kjøpt støttestrømper? Apoteket?

Leste en plass at noen skrev at man burde ha med seg et skjema fra trygdekontoret (??). Regner med at det er i tilfelle det skulle skje noe, og man må på sykehus. Noen som vet hvilket skjema det er snakk om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apoteket og type bandagister selge støttestrømper. Det er bare å spørre de som jobber der om hvilke du skal ha. Finnes litt forskjellige typer med mer eller mindre kompress. God tur! Skal selv ut å fly i uke 27, men det blir enda et par mnd til:). Støttestrømper kan være lurt å bruke den siste halvdelen av svangerskapet for å forebygge mot åreknuter og ødemer. Spesielt om du står oppreist store dele av dagen:).

Skrevet

Apoteket og type bandagister selge støttestrømper. Det er bare å spørre de som jobber der om hvilke du skal ha. Finnes litt forskjellige typer med mer eller mindre kompress. God tur! Skal selv ut å fly i uke 27, men det blir enda et par mnd til:). Støttestrømper kan være lurt å bruke den siste halvdelen av svangerskapet for å forebygge mot åreknuter og ødemer. Spesielt om du står oppreist store dele av dagen:).

Skrevet

Jeg anbefaler veldig å kjøpe støttestrømper! Jeg var bare 13 uker på vei da jeg dro på sommerferie, men merket flyturen veldig godt i beina! Uten støttestrømper begynte beina mine å prikke noe enormt, det var akkurat som om det trykket i dem. Og de hovnet opp så mye at jeg nesten ikke fikk på meg skoene igjen! Men med støttestrømper gikk det helt fint, så lenge jeg fikk dem av meg i en fei da jeg var på bakken igjen! :)

Skrevet

Takk for nyttige svar! E111 er bestilt til hele familien, og støttestrømper står nå på lista over nødvendige apotek-innkjøp:-)

Skrevet

Hva slags støttestrømper har dere kjøpt???

Jeg kjøpte noen på apoteket i sommer, dyre var de og - men de var jo helt pyton å ha på. Følte at blodomløpet stoppet opp...

Da jeg var ute og fløy forrige helg valgte jeg å la være å bruke strømpene (er i uke 26).

Skrevet

Som sagt lenger opp fikk jeg anbefalt av damen på apoteket de billigste, de ser ut som vanlige knestrømper og er helt topp å ha på seg...

Skrevet

Siden du skal fly i uke 28 bør du sjekke med flyselskapet om du trenger attest fra legen om at du kun er 28 uker på vei og at det ikke er noen fare for tidlig fødsel. Jeg vet at f.eks. Ryanair krever legeattest fra påbegynt uke 28. Norwegian krever legeattest de også om man er sent i svangerskapt, men vet ikke fra hvilken uke. Er kanskje greit å ha med seg om man ser veldig gravid ut... Best å sjekke en gang for mye enn en gang for lite for å unngå prolemer når du skal fly.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...