Gå til innhold

Dunpose til bilsetet - nødvendig eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett en sånn dunpose som man kan ha i bilsetet men lurer på om det er nødvendig eller ikke. Noen meninger her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt noe behov for det. Kan sikkert være greit dersom du har veldig smått til vinteren og går mye utendørs med bilstolen av en eller annen grunn (eller setter den på vogna). Men vil tro at et pledd og evt en dress gjør samme nytten. Iallefall her:)

Skrevet

tenk hvor varmt det blir i den dunposen når bilen har gått litt og er varm!!! da er det bedre å pakke ett teppe godt rundt, som du kan bare dra vekk når bilen er varm.. ELLER varme opp bilen før du setter inn barnet ;) hvor mye er egentlig babyen ute i kalde lufta i bilstolen sin ;)

Skrevet

Enig med mamma-til-en-prinsesse:)

Går helt fint uten.

Skrevet

Var vel egentlig det jeg tenkte at, at det er helt unødvendig :-)

Men greit å få noen meninger før jeg hadde kjøpt en bare for å kjøpe... Gjør noen litt idiotiske kjøp noen ganger....

Skrevet

hehe :) ja man finner alltid ut at noen av tingene man kjøper bare var teit!!! thihi :P

Skrevet

Helt unødvendig, med mindre man har tenkt å gå på tur med babyen i bilstolen ;)

Skrevet

nå måtte jeg le....... "gå tur med babyen i bilstolen" ha ha ha. så liksom det synet for meg her ja.

Skrevet

Har kjøpt det denne gangen og tror vi kommer til å bruke den masse egentlig :)

Hadde vatert dress sist og det var helt håpløst å få de små skjøre armene inn i den tykke dressen, samme med tykk strikket genser eller heldress, jeg HATET det!

Selvfølgelig MÅ man ikke ha sånn pose, men jeg synes det ser mye mer behagelig ut for babyen å ha armene og bena løst inni posen istedenfor å sitte med stive armer i masse klær...

Vi kommer altså til å bruke den istedenfor en dress, og ikke bare når vi skal bruke bilstolen men også utenpå bæreselen for eks.

Posen er kjempefin, har glidelås helt ned så det er bare å dra ned glidelåsen når det blir varmt i bilen også sitter babyen i bare inneklærne sine.

Om man har en vatert dress eller tykt ulltøy så må man stoppe bilen for å begynne å kle av barnet osv. STRESS!

Nei, jeg føler det er veldig nødvendig for oss hvertfall :) får baby i november.

Skrevet

Vi hadde det ikke med forrige baby og skal ikke ha det denne gangen heller. Skal man ut å kjøre og det er kaldt varmer man bare bilen først. Vi hadde alltid pledd i bilen sist sånn i tilfelle.

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe denne gangen. Har termin 1. januar, tror den kommer til å bli nyttig. Kan jo bruke den i vogna også da, er lett å ta med fra bilstol over til vogna!

har ikke hatt til de to andre men denne gangen vil jeg kjøpe det!

Skrevet

Brukte bilstolpose hele vinteren sist, syns det var veldig ok at babyen satt beskyttet i den. HAr kjøpt en som hører til maxi cosi setet denne gangen, og regner med jeg blir like fornøyd som sist. Dunpose tror jeg hadde blitt for varmt her, men en tynnere pose er absolutt å anbefale etter mine erfaringer.

Skrevet

unødvendig. FUngerer like greit med et ullpledd ut og inn av bilen ;)

Skrevet

næh, ville ikke tro det var nødvendig...

jeg kommer nok til å ha et teppe liggende i bilen, dersom vi skulle av en aller annen grunn sette oss inn i en uvarmet bil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...