Gå til innhold

Huff, blir vi for materalistiske?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har termin tidlig i oktober, og for hver dag, tenker jeg på noe jeg synes babyen bør ha, eller ville blitt fin med osv.Er dette en naturlig prosess, eller er det sånn at babyen også blir en liten motesak som skal passe med det andre jeg også føler ville vært fint å ha til meg selv. Kanskje er det bare lysten til å føle seg fin igjen, men jeg reagerer litt på alt snakket om vogner, stellevesker og alt annet som er kjempedyrt, og som en liten baby ikke aner noe om.

Flere som har tenkt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har absolutt tenkt på det, men jeg er mer motsatt selv, skal helst ikke kjøpe noe som helst.. Nå har jeg likevel det meste av utsyret klart, fordi jeg har fått av venner og slekt og kolleger. Har jo mangfoldige tusen på denne måten. Sparer miljøet også ved å ikke bidra til mer produksjon. Mange er svært villige til å gi bort klær og utstyr, jeg tror heller det er for få som er villige til å ta imot brukt. Noen mener kanskje at jeg skal unne denne prinsen eller prinsessen alt nytt, men hvorfor det? De har ikke noe forhold til hva de har på seg så tidlig, og det man får av brukt er stort sett flotte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også termin i oktober og har hele tiden vært bevisst på dette. Derfor har jeg arvet mye, kjøpt brukt vogn og andre ting som koster mye å kjøpe nytt. Jeg ser ingen grunn til å kjøpe ny vogn når man skal trille i høst og vinter, i søle og slaps. Vogna blir stygg med en gang, sikkert på første turen ;o)

stelleveske kjøpte jeg via ellos til 279,- seng og stellekommonde på IKEA, ga ikke så mye for det. Barnerommet står klart med alt vi trenger, uten at vi har brukte så mange tusenlappene totalt.

som du sier, babyen aner ikke noe og bryr seg katta om den ligger i en ny eller brukt vogn f.eks

det er vi som setter standarden :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi venter nummer 2 så denne gangen har vi sluppet mye av dette... Hadde ikke kjøpt den dyre vogna vi kjøpte sist om jeg kunne gjort det om... Helt tåpelig... Sist fant vi en tripp trapp stol på loppemarked... og sannelig fant vi ikke en til denne gangen også... Den eneste store tingen vi har handlet til nå...

 

Men jeg må inrømme at deilige plagg fra Nøstebarn + et eget og helt nytt skinn til babyen står på ønskelisten min ;-)

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...