Lykkelig g~g~j Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 ..aller beste råd for hva jeg kan gjøre. Som kaker, pynt osv osv.. vi blir 20stk og er for lillegutt sin 1 års dag:)) kom igjen.. hjelp meg )) (gjerne oppskrift også)
Libido- Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Vi var også veldig mange i guttungens 2 årsdag, siden vi har stor familie. Vi serverte koldtbord. Da blir det ikke så stivt og man trenger ikke dekke noe langbord. Folk sitter der de vil. Dessuten kan du lage mye på forhånd.
Gjest Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Hei, vi gjør det som regel enkelt. Kaffe og kaker med familie og venner. Da baker jeg bl.a. disse: Banankake 2 egg 3 dl sukker 2 bananer 1,5 dl smeltet smør 8 ss melk 2 ts vaniljesukker 2 ts bakepulver 1 ts natron ca 4,5 dl mel Pisk eggedosis. Mos banan og ha det i. Tilsett resten. Jeg syns det er veldig greit å bruke mixmaster for da får man ut bananklumpene. Stekes på 170 grader i ca 50 min. Ha på melisglasur og rasp gjerne sjokolade over. Langpanne sjokoladekake 4 egg 6 dl sukker 4 ts bakepulver ca 8 dl hvetemel 4 ts vaniljesukker 5 ss kakao 3, 5 dl melk 300 g smeltet smør Glasur: Ha 6 ss smør (ikke smeltet) i mixmasteren, tøm over ca 6 ss varm kaffe. Ha så i 3 ts vaniljesukker og 3 ss kakao. Og til slutt ca 300 g melis. Pisk eggedosis og ha så i resten. Stekes på 200 grader i ca 30 min. Boller (ca 24 stk) 50 g gjær 3 dl lunken melk 4 ss sukker 4 egg 200 g smør ca 12 dl hvetemel Ha mel, sukker og gjær i en bakebolle. Smelt smør og ha i melka. La det bli ca 39 grader. Ha det oppi det tørre og rør litt. Ha i eggene og lag en god og smidig deig. Heves ei halv time. Stekes på 200 grader i 10-15 min. FØLG MED! Disse oppskriftene har jeg aldri feilet med!!! :-) Ellers så kan man ha grønnsaker og dip. Skjær opp f.eks. paprika, gulrot, agurk, blomkål mm. Bruk slik potetgulldip som du blander i rømme. Kjempegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå