Gå til innhold

Barnimagen vs babyverden


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har profil på begge sider?

Jeg har det og her på barnimagen står det at jeg er 24 uker på vei og på babyverden er jeg 22+4. Var på min andre ultralyd på onsdag og det er profilen min på babyverden soer 100% riktig. Litt kjedelig for trodde jo jeg var lenger på vei da i følge denne profilen.

Fler som har reagert på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har reagert. men forholder meg kun til babyverden. :P for den VET jeg stemmer. er så mye piss med siden her inne

Skrevet

Ja forholdet meg til babyverden jeg også, vet den stemmer 100% men det gjør ikke denne, litt teit....

Skrevet

Hei.:)

 

Jeg regner også babyverden sin terminkalkulator som mest riktig. Det er den regnemåten som blir brukt av jordmødre og leger. Men det er ikke ukorrekt det som står her heller.

 

På barnimagen står det at du er i (feks) uke 16, men i virkeligheten er du bare i uke 15. Dette pga at de regner at du er i din 16de uke. For å gjøre dette enkelt: Fra den dagen du ble befruktet var du i din 1 uke. Ikke noe som heter 0 uke.Så fra 15+0 til 15+6 er du i din 16de uke. Så det blir ikke feil dette heller.

Litt lett å misforstå dette. Gjorde selv det første gangen..:)

Skrevet

Har brukt Babyverden sin terminkalkis og den regnet så og si riktig.

På ultralyden så ble jeg satt frem 1 dag - ikke dårlig.......

Skrevet

Har profil på begge steder ja - og på Libero! ;)

Har lik uke og termin alle stedene jeg...Den største forskjellen her er at de sier den uken du går i og ikke den som du er fullført!Altså du er i uke 13 her når du er 12+1 på Babyverden...

Skrevet

yepp. og det er babyverden som stemmer.

 

Burde ikke vært lov egentlig med så store forskjeller.. Blir frustrert av mindre!

 

Er den samme feilen på svangerskapskalenderen som er laget av jordmoren som startet denne siden. Skikkelig irriterende! At du tror du er lenger på vei enn det du egentlig er

Skrevet

Blir nesten det samme som å regne med årstall. For eksempel den dagen du fyller 25 år så vil du jo fra den dagen svare at du er 25 hvis noen spør deg, men du lever jo i ditt 26 leveår.

Fra den dagen du er 12 uker på vei begynner du på din 13. uke. Altså f.eks 12+3 så er du 3 dager ut i din 13. uke.

Skrevet

Så lenge dere har satt samme termindato på begge sidene så stemmer jo begge to - det gjør i allefall mine. Det er bare to forskjellige måter og regne på. Barnimagen.com forklarer dette flere steder, så burde jo ikke være for vanskelig å forstå!?

Skrevet

 

er også forskjeller på det kinesiske fødselskartet på de to sidene. En skulle tro at noe som kommer fra den samme 700år gamle kilden burde gi likt svar? Aner ikke hvilket jeg skal gå etter jeg...

Skrevet

hmmm, dere kan ikke ha lagt inn riktige data da jenter. For min del stemmer begge to. Ingen forskjell. å VÆRE i den feks 22 uken er jo det samme som 21 fullgåtte og noen dager...Ikke så vanskelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...