Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 ikke det at jeg trenger alkohol hele tiden,men det begynner å friste nå med noe vin.. hvis man drikker en flaske vin hvor lenge må man vente med å amme da? en 6paknig med pils da,hvor lang tid for melka er "ren"? en får bare høre at 1 glass vin så vente 3 timer..men hva hvis vi skal kose oss litt ekstra med en hel flaske..? noen som vet noe om dette? har ikke turt å spørre helsesøster,de er så strenge på alt..ei veninne av meg fikk kjeft pga de svarte ja på at de hadde alkohol i et barskap som ungen kunne se.dette var ikke heldig..
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Her gjelder vel de samme reglene som når du skal ut å kjøre. Altså når du lett kan kjøre gjennom en promillekontroll dagen derpå, så er det samme reglene på amming :-)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Jeg slet veldig med melkeproduksjonen i startet og ga jenta mi mme fra første dag (1-2 flasker om dagen). På 6 ukers kontrollen fikk jeg beskjed av jordmor om å ta meg ett glass rødvin hver kveld en periode for å øke melkeproduksjonen. Hadde da prøvd ALT annet og var utslitt... Jeg spurte hvor lenge jeg skulle vente med å amme, og hun sa at jeg bare kunne amme i vei rett etterpå. Dette var, i følge henne, et råd Gro Nylander hadde gitt... De kriteriene jeg skulle følge var å vente til jenta mi var 6 uker gammel og å ikke drikke mer enn ett glass om dagen. Funket supert, selv for meg som ikke liker rødvin.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Trodde det var det samme som med bilkjøring jeg, vent minst 12 timer fra siste glass...?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 ja hvis man drikker en god del kan jeg og tenke rundt 12 timer,men hvis en drikker 2-3 pils,trenger man å vente så lenge da? HI
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Det kommer lit ann på alderen på barnet også. Men en gylden regel er at du kan amme igjen når du kan kjøre bil! Dvs at du må vente med å amme til du lovlig kan kjøre bil, altså uten promille.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Jeg ammer selv om jeg har drukket! La oss si at jeg har 0,5 i promille (hvilket altså vil si at poden drikker en klunk av noe som har 0,5 promille, ikke 0,5 prosent!) da vil poden få 0,0??? i promille.... Det er vel omtrent som en yoghurt? Eller? NB! Ammer ikke når jeg har drukket mye, men et par-tre glass vin stopper ikke meg! Hvis noen har et skikkelig regnestykke på dette som forteller noe annet enn hva jeg har kommet frem til, vil jeg gjerne korrigeres!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 poden får i seg like mye som du har drukket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå