Gå til innhold

Haha.. ja nå trenger jeg kakepynte tips her!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle lage en prøveprinsessekake i dag. Sånn slott altså. Det er vel det best begredelige synes ever! Slo meg ikke at det skulle bli noe problem å smøre utover krem og bygge i høyden. Vel, det gikk ikke i det hele tatt. Tårnene endte jeg med å bare ta av, kremen klumpet seg og tårnene smulet opp. Hele kaka se nå ut som en rosa klump... Snuppa var forøvrig strålende fornøyd da, så veldig høye krav har hun heldigvis ikke.

Men hvordan klarer man å smøre ut en smørkrem slik at det blir glatt og pent? Og hvordan gjør man det UTEN at kake smuldrer opp (smuler blander seg i kremen osv). Og hvordan i all verden lage tån på sidene og klare å dekke de med krem også?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble fryktelig mye skrivefeil, men dere skjønner hva jeg mener :o)

Skrevet

Hmmm, jeg har aldri hatt problemer med å smøre utover smørkremen. Kanskje du har laget den for tjukk eller noe?

Skrevet

Ja den virka litt tykk. Men det var mindre melis og mer melk enn i den oppskriften du ga meg. Fikk jo smørt det utover, men det ble jo ikke glatt og jevnt, og hvis jeg skulle prøve å rette på litt så fulgte hele laget med krem med, med smuler og alt.. hehe.. Det ble bare helt jævlig rett og slett. God som fy, men ikke mye pen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...