Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Hei, jeg skal lage et bredt babyteppe (minst 1x1 m), og lurer på hvordan jeg løser dette i forhold til strikkepinner/rundpinner?? Er ganske nybegynner når det gjelder strikking... :-P
Gjest mphs Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Det er nok litt smak og behag. Jeg har strikket mor signe babyteppet 5 ganger på langpinner. (det jeg har er 115x115 cm). Og jeg har strikket andre enda større tepper på rundpinner. Syns begge deler var ok. Men som nybegyner er det sikkert greit med rundpinner.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Men, hvor lange er langpinner...?? Hvor lange rundpinner evt??
Gjest mphs Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Langpinnene tror jeg er ett sted mellom 34-36 cm lange. Jeg ville nok brukt 80 cm rundpinne til ett stort teppe.
DreamChild Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Jeg synes sånne lange strikkepinner er veldig upraktiske, for de krasjer jærne i armlenene på stolen o.l. når man strikker, så jeg anbefaler rundpinner. Mye enklere å ta med seg også
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Har kjøpt meg rundpinne nå som er 80 cm lang og str.5 tror jeg det var. Blir spennende å se åssen resultatet blir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå