Gå til innhold

Hodepute til babyen + brukt senge-madrass..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser man får kjøpt slike små, tynne hodeputer til barn på Jysk. Er dette noe små babyer skal ha i senga, og evt. i vogna fra de er nyfødt..?

Hvordan er det med det å evt. bruke en madrass i barnesenga som tidligere er brukt?

Noen som vet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel litt forskjellig hva som anbefales om pute til babyer. Før var det visst fyfy, men nå er det visst endel som har begynt å bruke det igjen...

Jeg har kjøpt, men litt usikker på når jeg begynner å bruke den. Den er suuupertynn. Forhører meg litt på sykehuset tenker jeg, og prøver meg kanskje frem litt...

Brukte madrasser øker visstnok faren for krybbedød ganske mye. Spesielt hvis den er brukt av andre utenfor familien, men også hvis den er brukt av eldre søsken... Jeg ville nok kjøpt en ny, for å være på den sikre siden:)

Skrevet

nei, og nei hehe :) babyer trenger ikke pute. hvorfor vet jeg egentlig ikke, men hørt at det er farlig pga krybbedød o.l osv...

madrass bør du kjøpe ny, da bakterier man ikke blir kvitt, fra gammelt gulp/urin henger igjen, og kan føre til krybbedød. husker ikke HVOR jeg leste det, eller hvor pålitelig det var, men leste at det var pga brukt madrass, at det var flst krybbedød.. men som sagt, jeg aner ikke hvor pålitelig det er altså.. men jeg kjøper ihvertfall ny madrass, og puta drøyer jeg ett år med. bruker putevaret eller et håndkle under hodet for å ta imot gulp bare jeg

Skrevet

Landsforeningen uventet barnedød anbefaler, som det sies over her, ikke brukte madrasser:

http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/39AE5368A39455F1C125719C003DCC5F?OpenDocument

Pute bytter de vel mening om fra år til år, men vi kommer vel til å bruke en sånn tynn babypute som vi har kjøpt. Får se an litt, men har hvertfall ikke kommet over noen som sier at man IKKE må bruke det. Heller at det er mange som ikke ser poenget... Poenget er, ettersom jeg har skjønt det, at ikke babyen skal få flatt bakhode. Men jeg veit da søren jeg... :)

Skrevet

Disse tynne putene er til pynt mer enn til nytte. Små babyer skal i utgangspunktet ikke bruke pute, og det er derfor de er så tynne.

Når det gjelder brukte madrasser er det avgjørende hvor lenge de er brukt og hva slags type madrass det er. Er det av de rimeligste skummadrassene ville jeg uansett ha byttet pga "liggespor" etter forrige baby. I utgangspunktet anbefales det vel alltid og kjøpe en ny madrass...

Skrevet

jeg begynte ikke med pute til førstemann før han var ca ett år... tror jeg vil vente med denne også... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...