Gå til innhold

Ang. barnimagen.. skravlesiden og 1 trimester debatten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir nesten smårar av og være der inne jeg.. 50% av alle innleggene handler jo om spontanaborter, farer eller aborter av andre slag.. Skjulte farer.., sykdommer osv.. Jeg vet at dette er noe som opptar mange i 1 trimester.. Og jeg tenker svært mye på det selv.. Såpass mye at jeg faktisk har bestilt meg time til tidlig ultralyd neste uke når jeg er i uke 9... Men.. jeg tror faktisk at jeg hadde vært roligere inni meg og funnet mere glede over svangerskapet på et vis hadde jeg ikke visst om disse sidene... Jeg er nesten ikke inne på bim lenger pga det.. Jeg tror at de som er inne på bim er generelt mere urolig tidlig i svangerskapet en gravide ellers som aldri engang har hørt om den siden.. Bedre uvitende tenker jeg da.. For det er jo faktisk sånn at de aller fleste svangerskap er fullbyrdige... Kan ikke huske at det var så mye rundt dette temaet forrige gang jeg gikk gravid??

Jeg har selv 2 venniner som er gravide nå.. Og de tenker ikke over dette med abort.. De er gravide og gleder seg til det som kommer.. Abort er liksom ikke så sentralt.., mere gleden over og være gravid..

Mulig det er jeg som er helt på jordet.. Men føler det blir en type massesuggesjon i at alle blir redde inne på bim fordi at det er slik det "skal " være....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner det ikke merkelig i det hele tatt jeg. Det er mange som mister, langt flere enn du tror. Og det bli jo automatisk litt sentralt på en internettside, for her kan man jo spørre om hva som helst.

Skrevet

Trykket litt for fort:-)

Men dere som er gravide må ikke uroe dere for å miste, så lenge ingenting tilsier at noe er galt! :-)

Gjest vaskepott
Skrevet

Problemet er vel at det snakkes om alle mulige risikomomenter hele tiden. Av og til virker som om at hvis du spiser ei salamiskive og så aborterer du, har du deg selv å takke... Er ikke der inne nå da, men det var i hvert fall litt sånn da jeg gikk gravid.

Skrevet

Ikke veldig aktiv der i første tri verken med førstemann eller denne heller... Må jo innrømme jeg selv fikk noia i uke 7 da jeg fikk brunt blod i trusa, men det tror jeg jeg hadde fått om jeg hadde frekventert bim eller ikke, egentlig. Nå holder jeg meg uansett her inne - Bim er blitt så treigt siden sist (treigt som i færre og mer ensartede innlegg), men det kan jo være fordi jeg har vent meg til tempoet her inne, hehe :o)

Skrevet

Jeg er dessverre en av de som skrev innlegg om det da jeg var gravid. I første svangerskap mistet jeg første gang. I mitt andre mistet jeg de to første, da jeg ble gravid på nytt, mistet jeg en tvilling. Jeg var redd for å miste helt frem til ca. uke 20, da ble jeg litt mer avslappet.

Legen min sa at 1 av 3 mister, så det er ganske mange. Jeg hadde ikke hørt noe om det før jeg selv ble gravid.

Skrevet

Jeg skjønner så absolutt at du er urolig da.. Og det har du jo også grunn til... Og det er ikke nødvendigvis noe ala ditt innlegg jeg sikter til... Det blir sånn generelt mye av det.. Og noen har jo virkelig grunn til og kanskje uroe seg ekstra.. =)

1 av 3 mister ja.. Men det er også sånn at inni den statistikken er det også tatt med de som mister i sa som når mensen skulle kommet.. Altså omternt før man har rukket ta test .. Det er veldig mange sa som du sier.., og som legen min sier er at de fleste sa skjer når mensen i utgangspunktet skulle kommet.. Altså kommer ut som mens.. Derfor blir også statistikken så høy.. Det er jo også bevist at etter midten av uke 7 så er sa faren betraktelig mindre.. Pga når hjertet til den lille begynner og slå er gjerne den mest kritiske fasen som barnet må komme over..

Skrevet

Mye angst og nevroser på BIM tror jeg, kjenner flere førstegangsmødre som har sluttet å lese der inne, de blir jo nervevrak av "alt" man ikke SKAL, alt man MÅ huske, alt av blod og spontanaborter og greier det skrives om der inne.

Selv er jeg gravid med nummer to nå, og orker knapt lese på bim.

Skrevet

Det er mye snakk om alt som går galt ja, men det er kanskje de som har mest å fortelle om? Alle de som ikke har noe galt å fortelle om der alt går fint hele veien har ikke det samme behovet for å skrive inn og spørre om alt mulig. Ikke er det så spennede lesestoff heller. Ikke så mange som leser på tråder der det står ;Gravid uke 10, forstatt ingen symptomer, alt vel. Så det går som oftest greit, det er bare ikke så ofte vi leser om det :)

Skrevet

Sant det Blekkis. Jeg har hatt flere SA, men det har vært type uka etter mensen skulle vært der (og jeg vet ikke om jeg hadde skjønt forskjellen om det ikke var for hjemmetestene sin skyld), og det er jo noe helt annet enn når man har gått 9-10 uker. Slår hjertet går det stort sett bra :-)

Skrevet

Signerer denne her ja.

Jeg finner det utrolig trettende og lite informativt at annenhver tråd handler om at person #9456 har funnet litt blod, og lurer på om det er farlig. Selv var jeg og er (for det meste) ennå av den typen som leter etter innlegg som allerede handler om samme tema, og ser om det passer min situasjon. og på BIM og småtroll 0-1 er det spesielt mange som spør de eksakt samme spørsmålene.

Jeg mener selvfølgelig ikke å snakke stygt om noen sin frykt, for jeg skjønner det godt, men... ja.. det er ikke noe koselig å lese.

Er selv uke 11+2 og selv om jeg fortsatt er i "overhangende fare for sa" (slik det høres ut som på bim) så spiser jeg fårepølse, drikker litt kaffe, og ringer heller lege om jeg virkelig trodde noe var galt.

Skrevet

Man kan bli litt paranoid....jeg nøt nok ikke å gå gravid selv om jeg hadde et veldig greit svangerskap. Grunnen avr at jeg leste om alt som kunne gå galt og at mange var på ultralyd veldig "ofte".

Jeg hadde heldigvis en mann som holdt meg litt igjen og var mere realistisk.

Skrevet

Vært innom her i to svangerskap, men så og si ikke på 1. timester. Likte ikke stemningen der.

Skrevet

Ja tror det er mange som tror at 1/3 aborterer frem til uke 12.. Men bare noen få uker etter eggløsning eller etter at man er blitt gravid avtar faren.. Og den avtar for hver dag som går og faren avtar drastisk midt i uke 7 når hjertet har begynt og slå.. Husker ikke % tallene.. Men om man har sett/hørt et hjerte slå f.eks i uke 8 så er sjansene veldig små for sa... Jeg har også hatt noen sa .. Den ene gangen visste jeg om det pga jeg hadde allerede tatt en test og den var positiv..

Men det er litt som legen sier at veldig mange har vært gravide og hatt sa uten og vite om det og derfor så er % så høye på sa tidlig i svangerskapet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...