Gå til innhold

Hva kjøper dere av uteklær til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trenger man egentlig av utetøy til babyene i de minste str.?

Er førstegangs og helt blank på dette... Har termin i midten av november, så da er det jo tilnærmet vinter...

Ser de har masse forskjellig i butikkene, fleecedresser, bobledresser, boblejakker osv. Men hva trenger man egentlig?

I vogna trenger de vel kun lue? Eller? Har jo voksiposen... og har skjønt det slik at de ikke trenger noe ekstra tøy sålenge de ligger i den?

Men når man skal ut å kjøre bil eller hun ikke skal ligge i vogna? Hva trenger jeg da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lurt på akkurat det samme jeg.. Har termin 20. november og lurer f.eks på hva jeg skal handle inn slags hentetøy.. Body, strømpebukse, lue og en slags fleecedress utenpå? Og kanskje et lite teppe oppå der når hun sitter i bilstolen? Er det nok for å kunne frakte snuppa 5 minutter i bil? Føler meg skikkelig grønn på dette område.. :)

Skrevet

Hehe, var det jeg begynte å gruble på også... hva hun skulle ha på seg på vei hjem fra sykehuset. Har kjøpt et nydelig hentesett, men fant plutselig ut at hun kanskje burde ha noe utenpå også? ;)

Ser de har sånne dunposer til å ha i bilstolen også, men blir ikke det varmt? Kanskje heller en fleecedress eller noe sånt med teppe over ja? Det burde jo holde? Eller? Har 5-10 minutter hjem fra sykehuset vi også...

Skrevet

Jeg liker å bruke ull.

Har et par hjemmestrikka sett som farmoren min har strikka.

Også har jeg lammeskinnspose og ullteppe.

Må jo se ann hvor kaldt det er da, men mange kler babyene for mye!

Det er ikke bra i det hele tatt.

I voksipose så kan det være nok med vanlig klær, altså body, strømpebukse og sparkedress, en cardigan etc og en lue. Ullsokker eller skinntøfler fra f.eks robeez bruker jeg på de hele tida når de er små fordi de fryser lett på de små beina :)

Om det er mer enn 10minus skal de jo ikke ut uansett.

Skrevet

Forresten har jeg to sånne "kjøredresser", ene kjøpte vi fordi det var 70% salg, andre har vi arva. Men det er jo til bruk i bil hvis det er kaldt. Tror ikke jeg fikk bruk for det sist, brukte ullsett hele tida, han ble født i mars :)

Kjøpte også ei jakke i tykk velur fra babyshop til han forrige, brukte den to ganger kanskje.

Skrevet

Jeg brukte mye ull til mine to..

Når nr 2 ble født fikk jeg masse fint i gave fra Lillelam, de har masse fint til både gutt og jente..tror nettsiden er lillelam.no, kan også kjøpe d hos Frulyng...

Skrevet

anbefaler ihvertfall heldresser istedet for jakker. er helt håpløst med tykke jakker på disse små. Jeg er også veldig glad i ull, og bruker helst det både innerst ved huden og som lag nummer to. Det tok litt tid før jeg oppdaget hvor fantastisk ull er med førstemann, men nå bruker vi det både høst vinter og vår. :)

I vogna blir jeg nok å bruke et tynt ullsett og ei behagelig tynn lue som holder seg i ro. antagelig en sånn hjelmlue. :)

Skrevet

Jeg har kjøpt helios silkelue nå til starten og så blir det en norli ullbalndingslue etter det, de sitter utrolig godt på. Litt dyrt, men jeg har hørt mye bra om den.

De har silkeluer på nøstebarn også.

Skrevet

Jeg har bare kjøpt luer, votter og skinntøfler :)

Kjøredresser, tykke jakker osv er et mareritt på små babyer, den vi hadde til frøkna vår brukte vi bare en gang hehe.

Vi har kjøpt bilstolpose vi, og tror det kommer til å bli greit :)

Skal jeg ut å gå tur uten vogn så tar jeg bare meitai og baby under min boblejakke..

Skrevet

Eg strikker heildress (nøstebarn) i ull til å ha på når me skal ut uten vogn, i bil etc. Så strikker mamma hentesett (jakke, hue) i ull til å ha på i vogn. Ligger i ullpose, så er jo berre overkroppen og hode som stikker opp ;)

Så har eg fleire strikkesett etter dei 3 første å ha i reserve. Meir tenker eg ikkje å ha, eller må ha votter og gjerne sånne "utesokker" også da.

Har termin medio desember, så satser mykje på ull både innerst og ytterst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...