Gå til innhold

Fikk bil i bryllupsgave - sjalu søster..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en bruktbil til ca 50 000 Kr i bryllupsgave av besteforeldrene mine. Dette falt ikke i god jord hos min søster, som mener hun "straffes" fordi ikke hun gifter seg (hun er evig singel), og som mener hun burde kompenseres for dette. Mener det er helt feil at vi også fikk penger i bryllupsgave av foreldrene, barna burde behandles likt og ikke straffes ved å ikke velge å gifte seg. Jeg kan på en måte forstå reaksjonen, men samtidig ikke... Hva tenker dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner henne godt med tanke på bilen.

men bryllupet blir bare smålig å klage for

Skrevet

Jeg synes hun overreagerer. Det blir jo helt feil hvis hun også skal få gave når dere gifter dere. Hvorfor kan hun ikke heller glede seg på deres vegne? hmm, jeg synes hun virker litt smålig.

Skrevet

nei jeg er ikke enig med søsteren din. når man gifter seg får man gaver, sånn er det bare. har ikke noe å gjøre med hva foreldrene føler for henne.

når hun har bursdag eller lign. så får hun og ingen andre gaver.

det var barnslig av henne å bli sjalu på det synes jeg.

Skrevet

Jeg forstår reaksjonen hennes veldig godt.

At hun tilfeldigvis ikke har giftet seg eller har planer om det så skal hun bli forskjellsbehandlet av nærmeste familie. Hvis hun er veldig ung så forstår jeg at foreldre og besteforeldre venter med å gi noe til henne i tilfelle hun om noen år blir gift.

Slike gaver kan hjelpe godt på vei i etablering og er kjempegod økonomisk hjelp, det er da synd at hun ikke skal få den hjelpen du får...bare fordi hun ikke er gift.

Man kan selvfølgelig ikke regne med å få masse gaver når man ikke gifter seg, men slike store summer fra nærmeste familie mener jeg er noe helt annet.

Skrevet

sorry, leste at bilen var bursdagsgave.. da overreagerer hun

men hun burde jo få noe i verdi om hun velger singellivet, da

Skrevet

jeg kan på en måte forstå henne. Noen velger fasktisk å ikke gifte seg. De må jo da være inneforstått med at de ikke vil få vanelige bryllupsgaver fra venner og familie, men så slipper de jo også utgiftene til bryllup.

Men en bil til 50 000 er i mine øyne litt mer enn en vanlig bryllupsgave. Jeg hadde nok også blitt litt sjalu dersom mine foreldre/besteforeldre hadde gitt bil til en dene av barna og ikke de andre - bryllup eller ikke! Jeg mener at foreldre/besteforeldre ikke burde gi slike store verdier til kun ett av barna.

Skrevet

Kan jo ikke sammenligne det med bursdag....alle har jo bursdag! Neste gang vil det jo bli søsteren sin bursdag og gavene forhåpenligvis like mye verdt.

Et bryllup er ikke sikkert skjer. Hva om hun aldri gifter seg? Så skal søsteren få en bil til 50 000 og pengegave av foreldrene fordi hun valgte å gifte seg? Det blir jo forskjellsbehandling.

Skrevet

Svigerforeldrene mine "kompenserte" svigersoester ved aa kjoepe stor gave til henne ettersom hun er den eneste som neppe blir gift (samboeren hennes er i mot ekteskap), og det syntes vi andre var rett og rimelig.

Skrevet

Spørr om du skal straffes fordi hun ikke skal gifte seg. blir like dumt å si det.

Fordi om hun ønsker å være singel nå kan det fort forandre seg.

Skrevet

og tenk om en familie har en attpåklatt. som kanskje gifter seg flere år etter alle andre. og da er familiemedlemmer død,. skal de også kompenseres for dette? Skal man sombesteforeldre være nødt til å sette av penger til andre familiemedlemmers bryllup etter deres død?

tenk om hu mot formodning skulle gifte seg om en ti år. Blir det ikke no gave da eller siden hu har fått den på forhånd?

bryllup koster det også. folk er raare!!

Skrevet

Hun er smålig..

Hun får gifte seg hun også da, så får hun nok også gaver.

Skrevet

Det er jo en BRYLLUPsgave, jo.

At det går an, sier jeg bare. Livet er ikke rettferdig, det burde man innse når man blir voksen. Det ville jo være urettferdig andre veien også, hvis hun skulle få tilsvarende gave. Man får jo gaver når man gifter seg, det er en del av pakka.

Skrevet

Så barnslig av henne. Når man gifter seg, så er det en stor begivenhet. SElvfølgelig skal søken behandles likt, men dere har faktisk giftet dere! Hadde denne typen behandling vært vanlig hos dere, kunne man ha forstått reaksjonen hennes.

Smålighet er så irriterende, vet om ei som ble forbanna på foreldrene sine, da søskenene hennes med samboere (noen av dem har barn, andre har nettopp bygd hus etc) fikk 2000 kr i julegave, mens hun fikk 1000 kr. Hun skjønte ikke at siden hun bor hjemme og ikke betaler noen ting som helst selv, så fikk hun ikke like mye fordi hun var bare en, de andre var jo to.

Slike personer ser ikke så veldig mye lengre enn sin egen nesetipp. Egoist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...