Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 jeg hadde vært våken hele natta var ikke noe trøtt så satt å så på tv, når klokka ble 05.00 kjente jeg at jeg fikk mage smaerter, veldig mage smerter å, jeg gikk på do for måtte tisse, når jeg tørket meg så jeg en slim kladd (slimproppen) mage smertene kom med 5 mins mellom rom. ble ganske nervøs siden jeg har hært at man begyner med en rie i halv timen osv å at når det er 5 mins mellom rom skal man komme seg til sykehuset. jeg valgte å drøye siden jeg nettopp hadde merket riene. tokk ett bad å prøvde å spise litt. 07.00 dro vi til sykehuset å 07.45 var jeg inne, der gikk alt veldig fort å kl 10.00 bgynte jeg å presse og 11.10 var han ute.. etter på sa de at jøs du må være skapt til å føde, vanlig vis bruker førstagangs fødene 12-15 timer noen flere døgn til å med.. s¨smilte hun å sa neste gang får du dra ned med en gang så du ikke føder i bilen, andre man kommer fortere vettu.. er det tillfelle at andre man alltid kommer fortere ? å får man sånn sirka lik fødsel når det gjelder smerten fra riene osv ? fødte uten noen ting foresten =) ganske stolt av det =P
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Gratulerer! Du var heldig med den, ja Jeg har bare født en gang, så jeg kan ikke snakke for meg selv, men jeg kjenner jo mange med flere barn. Det er absolutt ikke helt sikkert at andre gang går fortere. Min tante brukte like lang tid på den andre som den første. Men det er klart at førstemann baner jo vei for de neste, så sjansen er stor for at det kan gå fortere
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Min førstefødte kom på 7 timer, andremann kom på 3.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Første brukte jeg 6 timer på andre 11 timer så det stemmer ikke alltid nei:)
Hva skjer'a?♂ Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Brukte 4 timer første gang og 51/2 andre
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 jeg og brukte 6 timer første gang kun med to nåler i ryggen:) blir spennende å se neste gang:)
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Brukte rett under to timer med min første. Min andre kom på rett over tre timer så ja.. alt er mulig!
malingus Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Min første kom på 5 timer. Spennende å se åssen det går med nestemann ja. Men håper det går like fort. Ikke fortere og ikke lengre håper jeg. 5 timer var akkurat passe!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 Min første kom på 3 timer. Fikk også høre at jeg var skapt til å føde. Jeg trodde at riene var kynnere(siden jeg ikke hadde hatt kynnere i svangerskapet, og "alle" her inne snakket om det), så jeg kom til sykehuset i siste liten kan en si. Fødte også uten smertestillende, og det var langt i fra så ille som jeg hadde forestilt meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå