Gå til innhold

strekkmerker til bekymring(litt klagete)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg blir helt stressa av det her jeg. Ikke meningen å virke overfladisk og jålete, men er så redd for å få det. Har fra 3 måned smørt og smørt og tatt omega 3 i håp om at jeg skulle unngå de, har i tillegg sjekket ut forskjellige kosmetisk ting man eventuelt kan gjøre hvis de skulle dukke opp. Idag IGJEN var jeg sikker på at jeg hadde fått noen, får veldig mye sånne "sovemerker" hvis dere skjønner hva jeg mener, og det tar noen timer før de går bort og hver gang jeg ser de, er jeg livredd for at det er strekkmerker. Huff, synes liksom det er nok med at jeg kommer til å få slapp mage og hud, og i tilegg jeg skal få disse merkene som aldri går bort. Er 35+3 i dag, så det hadde liksom vært typisk og de skulle komme nå som lillemor snart kommer. Er det flere som er litt hysterisk for dette? eller som fikk det erundt denne tiden? er de blåe med en gang de kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å slappe av. Det er egentlig ingenting du kan gjøre for å hindre strekkmerker. Jeg er gravid med nr 3, fikk ikke strekkmerker med nr 1 eller nr 2. Min mor fødte 3 barn og fikk aldri strekkmerker; eldste søster fikk 1 barn og fikk ikke strekkmerker; lillesøster fikk 3 barn og fikk ikke strekkmerker.

Men jeg, med nr 3, fikk dem natten over. Jeg tror det er fordi jeg var overvektig denne gangen (normal slank med nr 1 og 2), men hvem vet? Jeg tenker at hvis disse strekkmerkene er det verste som skjer, så er det ganske bra! De var røde da jeg fikk dem rundt uke 17 men har lysnet ganske mye siden (er 36+2 nå).

Vil til oppmuntring dele en historie - håper du leser litt engelsk, da det var min 7 år gamle datter som snakket, og hun blandet både norsk og engelsk. For en uke siden, kom hun til meg og spurte, "Mamma, am I going to have 'skinner' when I have a baby?" Jeg skjønte ikke helt hva hun mente og sa det til henne. Hun spurte en gang til, "Am I going to get 'skinner' when I have a baby?" Jeg svarte at jeg ikke forsto hva hun mente og hun måtte forklare på en annen måte. Hun var ganske frustrert nå, "Mamma, de merkene på magen din, de heter 'skinner'! Am I going to get those when I have a baby?" Jeg måtte le og forklare at de merkene heter strekkmerker, det andre ordet er egentlig 'kynner', og at jeg kunne umulig si om hun ville få strekkmerker når hun en dag fikk en baby. :-) Tenk at allerede som 7-åring er hun bekymret for magen sin!

Lykke til videre!

Skrevet

Hehe søte jenta da ;)

Det er utrolig hva de tenker og får med seg allerede når de er så små altså!!!

Jeg har fått 3 strekkmerker nå, de er ganske lyse og små, men fantastisk irriterende å få sånn på slutten, har ikke giddi å smurt meg med noe spesielt da det som shari_z ikke er så mye man får gjort for å forhindre dem, jeg fikk endel når jeg var fjortis så trodde igrunn jeg skulle få endel nå også så sånn sett er det ikke så værst og de blir jo så godt som borte igjen..

Men skjønner frykten din altså, er på skrekkmerke jakt foran speilet hver dag nå ;)

Skrevet

Kjenner meg igjen ja.. Har også smurt og tatt omega3 hele svangerskapet og nå har jeg 5 dager til termin og har fortsatt ikke sprukket.. Men sjekker nøye i speilet hver dag og har blitt lurt/skremt av "sovemerker" flere ganger.. :)

Er jo ikke livets undergang med noen strekkmerker, men kan en slippe (fler enn de jeg allerede har fra pubertenten) så vil en jo selvfølgelig det!

Skrevet

Åhh. så godt å høre om flere. Er ikke lite man skal bekymre seg for når man går gravid. Jeg får bare prøve å slappe av litt og la naturen gå sin gang. Kommer de så kommer de..Men må liksom le litt av meg selv når jeg går på de "sovemerkene" hver gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...