lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Når vi sier du får ikke for du er barn, men mamma og pappa får, for vi bestemmer selv for vi er voksen. Tenker da på de som eks. drikker brus hele uka, og barna får ikke- sikter til et annet innlegg her, men jeg mener ikke å blande meg i hva dere gjør. Gjør dere det hjemme, spiser godter, snop og brus framfor barna uten at de får? Jeg gjør det ikke, her i huset spiser vi kun godter på lørdager, hender jeg spiser opp sjokoladen min søndagen, men da uten at barna ser det. Samboern hender han tar en brus når han er alene innimellom, han har tidligere vært koloholiker- drakk 5-7 1,5 liters colaer i uka. Nå er han stortsett nede i 1,5 liter på lørdagen, som atpåtill må deles med eldstemann. Jeg liker ikke brus i særlig grad, i allefall ikke cola, og lillemor drikker heller ikke. Tror unger som bestandig får lære og erfare at de får ikke fordi de er barn, og voksne kan fordi de bestemmer selv, gjør det samme når de blir store og bestemme selv uten at jeg har noen fasitsvar på dette.
~~DoraDora~~ Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Jeg er den som drikker Pepsi max hver dag, mens ungene må drikke vann, melk og juice.... Jeg spiser ikke godterier mens de ser på. (Spiser kanskje når de sover...). De bryr seg aldri om at jeg drikker brus, mens de ikke gjør det. De liker ikke Pepsi max, så for de er det det samme som om jeg drakk kaffe. (Brusen de liker er cola, sprite , champagne...) Hadde det vært et problem..at de ble fristet, ville jeg nok begynt å drikke i smug. hehe Min mor drakk bare Tab da jeg var lita, og det gjorde meg absolutt ingenting. Jeg likte ikke den brusen, så for min del ble jag bare fristet av "skikkelig" brus som sitronbrus, cola o.l. Dersom mine barn ønsker å drikke pepsi max når de blir voksne, er det helt ok for meg
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Jeg gjør ikke det. Har jeg noe godt får de noe godt. Men jeg spiser ofte ting etter de har lagt seg som de ikke har fått på dagtid. Men dette vet ikke de om. Og blir jeg "fersket" noen ganger, så deler jeg med meg. Jeg er jo litt avhengig av sjokolade og pepsi max, men vil ikke lære barna mine til å spise dette hver dag, så vi har kose dag på lørdagen og har god mat og snop da. Det er jeg vant med fra jeg var liten. Da fikk jeg bare snop på lørdagen. Hva mine foreldre spiste da jeg hadde lagt meg vet jeg jo ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå