Gå til innhold

Bruke vogndyne etter storebror til 2 mann???? Fare for krybbedød??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet ??? Er litt i tvil om jeg skal tørre å bruke vogndyna etter mini til 2mann eller heller bare kjøpe ny rett og slett!

Håper noen kan gi meg svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke noe problem å bruke samme dyna så fremt du vasker/renser den før bruk. det er madrasser du aller helst skal kjøpe ny til hver liten en :)

Skrevet

Okey:) Så fint da! Har tenkt å vaske den og lufte den godt før den tas i bruk:)

Trodde det var noe med dyner og krybbedød jeg,men har sikkert bare blanda=)

Thanx:)

Skrevet

Faren med dyner og krybbedød er vel at barna kan få dynen over hodet, å bli overopphetet.

Skrevet

Jeg vil vel tro at reglene er de samme for dyne og madrass. At også en dyne kan ha gammelt gulp og urin i seg som kan være skadelig om babyen puster det inn. Men en dyne kan man jo vaske ved 60 grader, og da er problemet løst :) Det går ikke med en madrass (bare trekket da). Tror det derfor er helt ok å bruke opp igjen en dyne, så lenge man vasker den godt og lufter den. Jeg skal bruke opp igjen et par dyner etter mine i hvertfall, bare vasker dem på 60 grader og lufter de før bruk.

Skrevet

babydynes kan kokvaskes, så da er de så godt som nye ;) madrasser bør man bytte pga gulp/urin bakterier...

Skrevet

Og uansett madrass eller dyne; risikoen er betraktelig mindre ved arv fra søsken enn arv fra andre familiemedlemmer eller bruktkjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...